Gå till innehåll

Valfri diagnosikdata....


hasse99910
Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Kan inte ändra i Diagnostikdata till "Valfri diagnosikdata " och i "Förbättra handskrift och inmatning" så står det "AV" och går inte att ändra.
Finns en asterix där det står "Vissa av de här inställningarna är dolda eller hanteras av din organisation"... Mig veterligen är det jag som är "Min organsation" och jag har en äkta Win 10 Pro-licens.
Anledningen till denna fråga är att jag inte kan köra några feldiagnoser, t.ex Felsökning för nätverk m.m.
Kan inte heller ändra i Delningsalternativ för olika nätverksprofiler, Fel- och skrivardelning går att ändra till "Aktivera" men nästa gång jag kollar så är den inaktiverad.

Var kan jag börja felsöka...har googlat men hittar inget somstämmer överens med mina problem.

Win 10 Pro med Norton Sequrity med massa finesser är det i burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, hasse99910 sade:

Kan inte ändra i Diagnostikdata till "Valfri diagnosikdata " och i "Förbättra handskrift och inmatning" så står det "AV" och går inte att ändra.
Finns en asterix där det står "Vissa av de här inställningarna är dolda eller hanteras av din organisation"... Mig veterligen är det jag som är "Min organsation" och jag har en äkta Win 10 Pro-licens.
Anledningen till denna fråga är att jag inte kan köra några feldiagnoser, t.ex Felsökning för nätverk m.m.
Kan inte heller ändra i Delningsalternativ för olika nätverksprofiler, Fel- och skrivardelning går att ändra till "Aktivera" men nästa gång jag kollar så är den inaktiverad.

Var kan jag börja felsöka...har googlat men hittar inget somstämmer överens med mina problem.

Win 10 Pro med Norton Sequrity med massa finesser är det i burken.

Är du inloggad med Administratörsrättigheter?

"Förbättra handskrift och inmatning" kan du enbart ändra/aktivera om "Valfri diagnostikdata" är vald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, X-Men sade:

Är du inloggad med Administratörsrättigheter?

"Förbättra handskrift och inmatning" kan du enbart ändra/aktivera om "Valfri diagnostikdata" är vald.

Japp, är bara jag på datorn och är inloggad som admin.

Kan tyvärr inte ändra till "Valfri diagnostikdata" och är undrande hur denna markering kommit, för när jag installerade så klickade jag i att jag ville ha "Valfri diagnostikdata".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, hasse99910 sade:

Finns en asterix där det står "Vissa av de här inställningarna är dolda eller hanteras av din organisation"...

Om engelska är okej och du vill prova lite på egen hand.

Britec09 ger handfasta tips i video, och kommandon i skrift, om hur inställningar för grupprincip återställs och vad ändringar troligen kan bero på.

Restore All Policy Settings to Default on Windows 10

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
1 timme sedan, hasse99910 sade:

Japp, är bara jag på datorn och är inloggad som admin.

Kan tyvärr inte ändra till "Valfri diagnostikdata" och är undrande hur denna markering kommit, för när jag installerade så klickade jag i att jag ville ha "Valfri diagnostikdata".

Kanske kan informationen på denna sida hjälpa dig.

https://www.tenforums.com/tutorials/7032-change-diagnostic-data-settings-windows-10-a.html

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Thirteen sade:

Om engelska är okej och du vill prova lite på egen hand.

Britec09 ger handfasta tips i video, och kommandon i skrift, om hur inställningar för grupprincip återställs och vad ändringar troligen kan bero på.

Restore All Policy Settings to Default on Windows 10

Är väl inte något språkgeni, men hankar mig fram och förstår engelska hyfsat. 

Följde hans anvisningar men det hjälpte inte, ska testa lite mera under söndagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...