Gå till innehåll

Popup blockeras efter senaste uppdateringen av Vivaldi


Recommended Posts

Det här är ett knepigt problem... tänkte att om jag ställer frågan här lär jag väl själv hitta svaret några minuter senare, så som det brukar bli...

Jag har olika makrotangentbord, olika fabrikat. När man ska konfigurera dessa via en webbläsare får man i ett visst läge, olika för de olika fabrikaten, upp en dialog där man ska ansluta tangentbordet. För det ena verkar den dialogen blockeras och det efter att jag uppdaterat till den senaste versionen av Vivaldi. För den andra fungerar det som vanligt varför det då är märkligt om det beror på uppdateringen? Där det fungerar ser dialogen ut som bifogad bild.

Dialogen ser alltså likadan ut men med annan text då där det inte fungerar. Jag har testat med Edge och där fungerar "den felande" bra.

Så var kan man tänkas hitta och åtgärda detta, i Vivaldi?

image.png

 

Tillägg:
Om jag testar detta i ett "Privat fönster" i Vivaldi händer inget, i "Normalt fönster" får jag ett felmeddelande från webbsidan.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nu verifiera att detta hänger ihop med just v6.4

Testade i Linuxmiljö med v6.2 - fungerar.
Uppdaterar till v6.4 - fungerar inte!
Testar att återställa hela .config/Vivaldi som jag sparat undan från v6.2 - hjälper icke!
Gör en systemåterställning, får tillbaks v6.2 - fungerar.

Har rapporterat detta som en bug till Vivaldi.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hittade jag vad det handlar om, det som inte fungerar.

https://caniuse.com/?search=webhid

Jag testade med Firefox och då fick jag direkt detta:
image.png.d70cef779543a5abc560220d7432b1d8.png

 

Tillägg:

I Linuxmiljö har jag nu installerat Chromium och där fungerar det. I Windowsmiljön fungerar det med Edge.
Det finns inget som säger att jag måste hantera detta via Vivaldi, det kunde ju "lika gärna" ha varit ett helt annat fristående program som man skulle använda sig av. Dock intressant att se om Vivaldi-teamet ens bryr sig?

Redigerad av Mikael63
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...