IT doktorn Posted November 17, 2023 Posted November 17, 2023 (edited) En klon av Firefox. Snabb och privat webbläsare som uppdateras ständigt. Man ändrar språk i verktyg/inställningar. Svenska finns. Använder den själv för tester och kan rekommendera denna. Läs mer info här https://www.waterfox.net/ Edited November 21, 2023 by IT doktorn 1 Quote
Mikael63 Posted November 17, 2023 Posted November 17, 2023 (edited) Ja den skulle ha passat mig som gärna använder mjukvaror som inte "alla andra" använder. Tyvärr finns där ett uttalat "icke-stöd" för WebHID. Edited November 17, 2023 by Mikael63 Quote
IT doktorn Posted November 21, 2023 Author Posted November 21, 2023 Ny uppdatering 21/11 2023 för Waterfox V. G6.0.6 https://www.waterfox.net/download/ Quote
Vinterfiskaren Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 Vad är skillnaden mellan Waterfox webbläsaren och Firefox webbläsaren? Jag ser en skillnad mellan webbläsarna om jag inte ändrar några inställningar så använder Waterfox Bing som sökmotor och Firefox använder Google sökmotor. Jag har provat Waterfox webbläsaren i Operativsystemet Zorin Os Lite 17.1 och tycker att dessa två webbläsare är väldigt lika varandra till utseende med mera. Waterfox finns att installera från Programvara i Operativsystemet Zorin Os Lite 17.1. Quote
Thirteen Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 3 timmar sedan, Vinterfiskaren sade: Vad är skillnaden mellan Waterfox webbläsaren och Firefox webbläsaren? Jag ser en skillnad mellan webbläsarna om jag inte ändrar några inställningar så använder Waterfox Bing som sökmotor och Firefox använder Google sökmotor. Jag har provat Waterfox webbläsaren i Operativsystemet Zorin Os Lite 17.1 och tycker att dessa två webbläsare är väldigt lika varandra till utseende med mera. Waterfox finns att installera från Programvara i Operativsystemet Zorin Os Lite 17.1. Hur frekvent uppdateras Waterfox nu för tiden? För mig känns det viktigt med uppdateringar annars går väl lite av syftet förlorat, eller? Tror du kan gilla det här: https://discuss.techlore.tech/t/why-use-firefox-forks-like-librewolf-or-waterfox/6400/12 1 Quote
Mikael63 Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 När jag lekte med Windows XP gick det inte att nå internet eftersom "alla" siter inte godkände den medföljande Internet Explorer. Att installera en modern webbläsare som Chrome, Firefox, Vivaldi osv. gick inte heller eftersom de inte hade stöd för operativsystemet. Waterfox brydde sig inte om detta varför det fick bli lösningen. Den gången... 1 Quote
Vinterfiskaren Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 Är Waterfox i stort sett en kopia av Firefox webbläsare? Waterfox verkar uppdateras ganska ofta. FAQ | Waterfox Se under Releases. Jag ser tyvärr inga datum på de olika versionsnumren av Waterfox på Internetsidan FAQ I Waterfox. Man kan se lite datumuppgifter om Waterfox versionsnumren i Zorin Programvara, se eventuell bild och bilden från Waterfox. 14 timmar sedan, Mikael63 sade: När jag lekte med Windows XP gick det inte att nå internet eftersom "alla" siter inte godkände den medföljande Internet Explorer. 14 timmar sedan, Mikael63 sade: Waterfox brydde sig inte om detta varför det fick bli lösningen. Den gången... Mikael63 fick tidigare inte Internet att fungera i Windows XP med Internet Explorer. Med webbläsaren Waterfox fick han Internet att fungera, om jag fattar honom rätt. Jag ser ytterligare en skillnad mellan webbläsarna. Waterfox, Vattenräv genvägsikon ser annorlunda ut än Firefox, Brandräv genvägsikon på Zorin Start. Se eventuell bild. Men jag försöker först att visa bilderna på Waterfox versionshistoriken. Quote
IT doktorn Posted July 25, 2024 Author Posted July 25, 2024 Jag har kört Waterfox förut, men tycker du skall prova Floorp, nått jag numera använder dagligen. Floorp är extremt snabb och du kan kopiera lösenord m.m. Precis som i Firefox. Floorp finns till alla system, även Linux. https://floorp.app/en/download?platform=windows 1 Quote
Recommended Posts