Gå till innehåll

Om Whatsapp och Fotogalleriet i mobilen


kiwi01

Recommended Posts

Har vid några tillfällen upptäckt att när någon skickar ett foto till mig i Whatsapp har det någon tid senare blivit synligt även i fotogalleriet. Märkligt tycker jag.

En person som jag kommunicerade med tidigare i år skickade några få bilder vid olika tillfällen. De två senaste återfanns även i fotogalleriet. Det som är ännu märkligare med dem är att jag vid 3-4 tillfällen kastat dem i papperskorgen för att sedan dyka upp igen vid ett senare tillfälle. Whatsappkommunikationen har dessutom upphört för länge sedan.
Hur kan det här hända sig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du Whatsapps säkerhetskopierings funktion?
Om du gör det så lär den lagra mot Google-molnlagring, Google Drive, om jag förstår det rätt. Kanske är det därför tidigare Whatsappkommunikation dyker upp i din enhet igen? https://www.ghacks.net/2023/11/15/whatsapp-backups-will-soon-count-against-your-google-cloud-storage-on-android/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-12-03 at 10:05, Thirteen sade:

Använder du Whatsapps säkerhetskopierings funktion?
Om du gör det så lär den lagra mot Google-molnlagring, Google Drive, om jag förstår det rätt. Kanske är det därför tidigare Whatsappkommunikation dyker upp i din enhet igen? https://www.ghacks.net/2023/11/15/whatsapp-backups-will-soon-count-against-your-google-cloud-storage-on-android/

Jag har vid enstaka tillfällen blivit ombedd att säkerhetskopiera och troligen gjort det. Har ögnat igenom texten i länken du bifogade men inte fördjupat mig i det -  jag avvaktar med det . Som vanligt är det ganska "avancerat" ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...