Gå till innehåll

Webbl.DDGo


Gå till lösning Löst av mbgtmari,

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har testat/använder DuckDuckGo som Webbläsare? Jag provade i W10 men fick inte till det - det mesta var "utgråat".

Förmodligen gjorde jag nåt fel. Nu får jag varje gång jag söker i W11 Edge erbjudande om att installera DDGo. Jag är sugen på att testa

för att slippa Edge. Jag är tacksam för råd och tips och vad jag bör se upp med.

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Är det Edge eller Bing du vill slippa? Microsoft Edge är en webbläsare som har Bing som förvald internetsökmotor. I Edge kan du byta ut sökmotorn Bing (eller Chrome) mot DuckDuckGo. Om det är webbläsaren Edge du vill slippa rekommenderar jag Firefox. https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/windows/ Där kan du också använda sökmotorn DuckDuckGo. Se https://www.alltomwindows.se/topic/34147-kanske-är-duckduckgo-bästa-internetsökmotorn där DuckDuckGo rekommenderas.
Själv har jag valt Firefox som min standardwebbläsare och där använder jag ibland  DuckDuckGo som sökmotor. Här kan man läsa om den sökmotorn https://sv.wikipedia.org/wiki/Duckduckgo

Om du vill behålla Edge men slippa Bing som sökmotor
Jag har Windows 10 och använder sällan Edge nuförtiden men jag antar att man även får upp "ny flik"  i Windows 11 när man klickar på MS Edge. I denna länk  

var frågan om det gick att byta Bingsökningen i "ny flik" till någon annan sökmotor och svaret från hankki (som nog också hade Windows 10) var att enda sättet han hittat var att välja adressfältet för sökning istället för sökrutan.

I Firefox har jag Google som startsida och därifrån är det lätt att byta sökmotor
duckduckgoiFirefox.png.af674759feeb1c8047026ea4a520e232.png

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är Edge jag vill slippa. Har DDGo som sökmotor därför var jag nyfiken på DDGo Webbl. Jag skall prova med

Firefox det verkar som att jag kan få vägledning, här i Forumet, om jag går bet på inställningar i Firefox?

Tack så länge!

Mvh

Kird

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har nu använt Firefox några dagar och jag är nöjd. Det var en bra funktion att ha fästisar under sökrutan.

Sekretess&säkerhet: SPÅRNINGSSKYDD; HTTPS; AKTIVERA SÄKER DNS. Alla är standardinställda. Är det någon

inställning jag behöver göra för att öka anonymiteten/säkerheten? Jag tycker att anonymiteten är viktig då

tryggheten känns bättre när man är ute på "nätet".

Mozilla erbjuder också ett VPN-tillägg. Är det något att fundera på? De flesta och bästa är betalversioner men

stärker anonymiteten. Men för en vanlig privatperson är det kanske ingenting att tänka på?

Jag kunde inte hitta någon prisuppgift hos Mozilla.

Är tacksam för råd!

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...