Gå till innehåll

Jumprar i hdd!


Magnus molin

Recommended Posts

Hej,

Undrar bara om Jumprarna i en hårddisk kan göra så att om man t ex har en 80gb hdd, Så kan man minska det till t ex 30 gb ? .. Det hände nämligen så när jag formaterade om min flickväns hdd! för jag kom inte ihåg hur dom satt nämligen! .. så jag satte dom på master, slave platsen! :) men som sagt, Kan det va det som är problemet? Måste jag isåfall  formatera om datorn IGEN efter att jag har satt jumprarna rätt?  ???

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Hej,

Undrar bara om Jumprarna i en hårddisk kan göra så att om man t ex har en 80gb hdd, Så kan man minska det till t ex 30 gb ? .. Det hände nämligen så när jag formaterade om min flickväns hdd! för jag kom inte ihåg hur dom satt nämligen! .. så jag satte dom på master, slave platsen! :) men som sagt, Kan det va det som är problemet? Måste jag isåfall  formatera om datorn IGEN efter att jag har satt jumprarna rätt?  ???

Tack!

nej jumprarna ska inte ha någon betydelse så det minskar med 50 gb.

sätt jumpern så hårdisken är master. det visas på hårddisken hur jumprarna ska sitta för att få den som master.

testa att göra en fullsträndig formatering. det får bra att boota upp med windows xp-skivan. när du ska göra pationer så ta bort den gamla och skapa en ny med NTSF sen så låter pationeringen och formateringen blir klar. sen tror jag att du kan resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...