Gå till innehåll

Hotmailkonto blockerat


Gå till lösning Löst av Anders Åström,

Recommended Posts

Nu har jag försatt mig i klistret. Sonen kom hem för julfirande och när jag installerade en ny iPad för honom och i den skulle skapa hans befintliga Hotmailepostadress (Outlook) så misstolkade jag lösenordet och provade med det alltför många gånger så att kontot låstes.  Han har ingen alternativ e-postadress dit kommunikation från Outlook kan skickas om saken. Nu tror jag att jag med kommunikation till min e-postadress har lyckats med att lösenordet ska kunna återställas men det tar tydligen 24 timmar innan besked kommer så att jag kan återställa det.

Finns något annat att göra? Att skapa nytt epostkonto är inte aktuellt för honom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Anders Åström sade:

Nu har jag försatt mig i klistret. Sonen kom hem för julfirande och när jag installerade en ny iPad för honom och i den skulle skapa hans befintliga Hotmailepostadress (Outlook) så misstolkade jag lösenordet och provade med det alltför många gånger så att kontot låstes.  Han har ingen alternativ e-postadress dit kommunikation från Outlook kan skickas om saken. Nu tror jag att jag med kommunikation till min e-postadress har lyckats med att lösenordet ska kunna återställas men det tar tydligen 24 timmar innan besked kommer så att jag kan återställa det.

Finns något annat att göra? Att skapa nytt epostkonto är inte aktuellt för honom.

 

 

Det du får göra är att invänta de 24 timmarna. I värsta fall kan du råka ut för samma problem som jag gjorde för några år sedan, vänta i 30 dagar innan kontot ges möjlighet till att låsas upp.

Du kan också kontakta Microsofts support men det brukar i regel inte hjälpa i fall som ditt.
Förslagsvis skapar ni ett alternativt sätt, med en annan e-postadress som ni använder, att låsa upp kontot när ni väl fått igång det igen efter 24 timmar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Efter en sömnlös natt för mig erinrade sig sonen att han hade ett e-postkonto hos operatören Ownit och den adressen var också angiven på Outlooks återställningssida. Vi loggade med sonens iPhone med BankID in på Ownits internetsida och skapade ett nytt lösenord för e-postkontot. Därefter tillbaka till Outlook och där ange e-postadressen hos Ownit. På så sätt öppnades inloggningen på Outlook med användning av det befintliga lösenordet. Inget nytt behövde skapas. Puh, puh i minst kubik.

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...