Gå till innehåll

Vibrationen försvan...


MrSimALot
Gå till lösning Löst av MrSimALot,

Recommended Posts

Hejsan!

 

Första tråden som ny medlem!

Har en mobiltelefon med Android 11 och nu på morgonen vibrerade den inte när jag skulle ladda den. Kikade runt och upptäkte att jag inte kunde aktivera vibration för andra saker heller. Det ser ut som om vibration är aktiverat men telefonen vibrerar inte. Om jag sänker ljudet ska ju vibration aktiveras men så sker nu inte heller. Vet inte vad jag ska testa härnest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Mikael63 said:

Det finns flera inställningar för intensitet och vilket vibrationsljud som ska användas i olika sammanhang, har du kollat på sånt?

Jag har kikat på de inställningar jag hittar (Androids menysystem  är lite ologiskt här) och allt ser ut att vara inställt för vibration. *Bild*

 

2 hours ago, mbgtmari said:

Utifall att du inte prövat allt detta så finns här instruktioner med bilder https://techwiser.com/ways-to-fix-vibration-not-working-on-android/

Tack för guiden. Hittar ingenting om intensivitet, min meny ser olika ut. Försökte köra testet i punkt 4 men det fungerar inte på min telefon.

 

 

Screenshot_20231226-152010.png

Redigerad av MrSimALot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Installerade "Vibration tester" men får ingen vibration när jag testar...

 

Edit: Problemet löst! 😀 Messade en vän/kollega och han föreslog att jag skulle knacka på telefonen för motorn kunde ha hängt sig.  Gjorde så och nu funkar det igen!

Redigerad av MrSimALot
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...