Gå till innehåll

Blåtandlurar kopplas bort direkt?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Är hos svärfar. Har med mina gaminglurar. Gubbens tv hittar dem, lägger till dem i listan, kan ansluta. Kopplas bort direkt. Lurarna stängs av.

Testar åter mot min mobiltelefon, funkar klockrent, 100 % batteri  

Varför ogillas de av Samsungteven?

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alla TV-apparater som tillåter att man ansluter ljudkälla via blåtand. Några år unga modeller har, av någon anledning, inte den funktionen att TVn skickar ljudet till en extern källa via blåtand.
Det är möjligt att din svärfars TV inte tillåter att ljudet skickas från TVn till extern ljudkälla via blåtand och därmed kopplar bort dem igen. Min Philips-TV gör samma sak och orsaken är att det i bruksanvisningen står att den inte kommer att ansluta till en extern högtalare.

Jag har en kompis (vet inte vilket fabrikat han har på sin TV och hur ung den är) som har kopplar Sonoshögtalare till sin TV via blåtand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står visserligen Blåtandhögtalare i tevens meny men hur kan den skilja på lurar och högtalare?

Mina lurar är visserligen ett headset med mikrofon, kanske det som spökar till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men de kopplas omedelbart från.

Tanken var att om detta hade fungerat som önskat hade man kunnat skaffa hörlurar som kan användas vid behov men eftersom det trilskas via menyer och inställningar blir inte det ett alternativ. 

Hemma har jag en BT adapter och om jag slår på den får jag en fråga på tv-skärmen om att ansluta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...