Gå till innehåll

Johnny Castaway skärmsläckare för 64-bit Windows Operativsystem.


Vinterfiskaren

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Screen Antics Johnny Castaway skärmsläckare som fungerar på på 64 bitars Windows Operativsystem år 2024 finns att hämta på Internetsidan:

How to run Johnny Castaway on Windows 64-bit - Screensavers Planet

Skärmsläckaren handlar om den skeppsbrutna gubben på öde ön.

Jag hämtade hem en enda installationsfil som gjorde att skärmsläckaren fungerade på Windows 10, 64 bitars. Johnny-Castaway-installer (PoseMotion, version: 1.4.0.0).

Se på bilden hur jag markerar var på sidan jag hämtade installationsfilen Johnny-Castaway-installer.

44-Cast.jpg.5cceaf908bd9d57e6c2bc59100a30154.jpg

Internetsidan krånglar till det tycker jag genom att samtidigt ha flera installationsfiler som ska installeras i en vis ordning och en lång beskrivning på hur detta ska göras.

Som sagt jag hämtade bara hem en installationsfil med Johnny Castaway och denna installationsfil installerade Johnny Cataway skärmsläckare på mitt Windows 10, 64 bitars.

Vid hämtningen av skärmsläckarens installationsfil på Internet protesterar datorn lite och jag måste klicka och godkänna några gånger. Datorn säger att filen hämtas sällan.

Jag la Johnny-Castaway-installer i en mapp som jag kallade Johnny2-64-bit direkt under C:\Johnny2-64-bit\Johnny-Castaway-installer

Allså direkt under där Windows 10 finns i datorn.

När jag dubbelklickade på Johnny-Castaway-installer så protesterade Windows med några rutor som jag fick godkänna innan installationen startade. Själva installationen gick snabbt och efter installationen så skapades en ny mapp i C partitionen [C:\JohnCast}

Detta är nog som det ska.

Nu så högerklickade jag på Windows skrivbordet och valde Anpassa, valde Låsskärmen, gick längre ner i fönstret Låsskärmen och klickade på Inställningar för skärmsläckare och i det lite mindre fönstret Inställningar för skärmsläckare fanns nu Johnny Castaway bland de andra skärmsläckarna.

När Skärmsläckaren Johnny Castaway startas, visas, så ser man först bilden DOSBox i kanske en sekund och efter ytterligare någon sekund så visas skärmsläckaren.

Johnny Castaway visas i helskärm på min 17 tums skärm med inställningen 1024x768.

46-Cast.jpg.953b506958aba0554186d68bfb1411f1.jpg

48-Cast.thumb.jpg.6643f8c7971c296f175bb4a6deead0c4.jpg

Cast-56.jpg.d5c7670f794304f5f961ea9d25ee3de5.jpg

Om den från Internet hämtade installationsfilen Johnny-Castaway-installer är virussäker med mera eller inte vet jag inte.

Enligt Internetsidan VirusTotal så är hämtningssidan OK.

Fyra antivirusprogram av 68 varnar för installationsfilen på Internetsidan VirusTotal. Om jag förstår det rätt så godkänner 64 antivirusprogram installationsfilen. Windows egna antivirusprogram påstår att installationsfilen är säker.

Jag hoppas att någon mer än mig är intresserad av detta inlägg.

Johnny Castaway - Wikipedia

När jag skriver detta så har jag bara haft Johnny Castaway på Windows 10, 64 bitars i några dagar, men jag blev ivrig att skriva om detta. Om jag inte har följt reglerna angående postning i programtips,och jag skrivet för långt så går det kanske att flytta ämnet till någon annan rubrik.

Redigerad av Vinterfiskaren
La till ett i till i texten, ändrade lite till, skrev c partition, ändrat 58 till 64, ändrade till Se på bilden, 1,4,0,0 blev 1.4.0.0
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag var tydlig nog med att säga att denna Johnny Castaway skärmsläckare fungerar som vilken annan skärmsläckare som helst i 64 bitars Windows.

Det är bara att ställa in en tid och efter denna tid så visar sig Johnny om datorn har varit igång och varit oanvänd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hade jag på 90-talet och provat den nu på Windows 11 64bit samt skannad med Bitdefender, inga varningar.

Men upplösningen på en 27" skärm är ju hemskt🤣

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)
On 2024-01-10 at 12:01, Vinterfiskaren sade:

Johnny Castaway visas i helskärm på min 17 tums skärm med inställningen 1024x768.

 

On 2024-01-12 at 14:47, IT doktorn sade:

Men upplösningen på en 27" skärm är ju hemskt🤣

Jag tittade på skärmsläckaren Johnny Cataway på en dator som har Johnny Castaway original skärmsläckaren installerad. Johnny Castaway originalet som tillverkades i början av 1990 talet.

På min 17 tums skärm som har inställningen 1024x768 så använder skärmsläckaren Johnny Castaway originalet från början av 1990 talet endast 11 tum av skärmens 17 tum.

Johnny Castaway - Wikipedia

Johnny-11-tum.thumb.jpg.0f7abd0ae2280d8ca07ced4661167e4b.jpg

Redigerad av Vinterfiskaren
Ändrade till På min
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...