Gå till innehåll

Malwarebytes löser ett problem med Windows Defender Antivirus


Recommended Posts

Jag har aldrig ångrat att jag bytte från AVG till Windows Defender Antivirus men det senare antivirusprogrammet har en nackdel: det skannar inte en enskild fil utan bara mappar. Men nu när jag installerat gratisvarianten av MBAM och högerklickar på en fil får jag inte bara upp valet "Sök igenom med Microsoft Defender" utan även alternativet "Scan with Malwarebytes" vilket känns väldigt bra.

Att installera Malwarebytes Free är dock inte lätt nuförtiden. Någon urbockning av tilläggsprogram eller Malwarebytes Premium finns inte under installationen. Det var först när jag klickade på Avinstallera i Program & funktioner, som dialogrutan Du kanske ville ha Malwarebytes Free? kom upp, vilket jag bekräftade och då fick jag gratisvarianten installerad:D.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mbgtmari sade:

Att installera Malwarebytes Free är dock inte lätt nuförtiden. Någon urbockning av tilläggsprogram eller Malwarebytes Premium finns inte under installationen. Det var först när jag klickade på Avinstallera i Program & funktioner, som dialogrutan Du kanske ville ha Malwarebytes Free? kom upp, vilket jag bekräftade och då fick jag gratisvarianten installerad:D.

Tillägget Browser Guard är enkelt att hoppa över direkt vid installationen. Sen är det så att det är Premium som installeras, med 14 dagars gratis provtid (om man inte börjar prenumerera direkt). Låter man dagarna gå så ändras det sen automatiskt till Free (om man inte börjat prenumerera innan). Och vill man själv avaktivera Premium så går man till Inställningar ("kugghjulet") och väljer Account, så går det att göra där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...