CGD Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Jag vill göra en lista som jag efter hand fyller i och Excel räknar ut salodvärde. Men jag skulle vilja att formlen inte syntes utan att det var först när värdet är uträknat som det står något i rutan. Går det att göra så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Det är ju det normala, att det är värden som visas i cellerna och inte formeln. Däremot så visas ju formlerna i inmatningsfältet i verktygsfältet. Är det där du vill slippa se den? Eller menar du något annat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Det blir inte riktigt så. Eftersom det är en formel som är beroende på vad det står ovanför så räknar Excel ut allt i förväg så att säga. Om jag då förbereder bladet för att bara kunna skriva in plus och minusvärden efterhand som de kommer så blir det en uträkning så långt som jag förberett. Om du tittar på bilden så skulle jag vilja att bara den första 510 syntes. De andra skulle vara osynliga tills nästa värde skrevs in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenka Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Hej Jag är rätt säker på att det inte går, för att den börjar att summera från det första tal du skriver in. Det finns en sida som jag tycker är bra... www.exceltip.com Där kanske det står något som skjuter min teori i sank :-) [move]Peace[/move] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 7, 2006 Author Share Posted August 7, 2006 Det är nog så att du har rätt Frenka. Jag får kopiera formeln för varje ny inskrivning istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenka Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Det är nog så att du har rätt Frenka.Jag får kopiera formeln för varje ny inskrivning istället. om man sätter pekaren i nerdre högra hörnet och drar, så utökar du serien i formeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkeql Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Du får lägga din formel i en omsats, dvs om det står ett värde i cellen så ska en beräkning utföras, annars ska cellen vara tom. Tex kan det se ut såhär: =OM(A4<>"";B3+A4;"") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 7, 2006 Author Share Posted August 7, 2006 Utmärkt henkeql Tackar för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts