Gå till innehåll

Flytta program från c: till d:


Dimos

Recommended Posts

Du skulle kunna avinstallera programmen om du har tillgång till käll-filerna/orginal programmen. Och prova att installera om dem igen, men väljer Disk D istället, fungerar för vissa program. Jag brukar göra så på ett SD-kort istället ibland.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, IT doktorn sade:

Du skulle kunna avinstallera programmen om du har tillgång till käll-filerna/orginal programmen. Och prova att installera om dem igen, men väljer Disk D istället, fungerar för vissa program. Jag brukar göra så på ett SD-kort istället ibland.

Ja, att avinstallera och installera om på en annan (extern) disk är det bästa. Jag vill ha dem under egen mapp (D:/Program).
Det finns inte många program som går att "flytta". När jag gjorde det för ett par program blev det rörigt med mappar och filer utspridda i disken.
Jag passade på att avinstallera några "onödiga" program. Tips: Jag frågar Copilot om jag är osäker!!!
Tack för alla svar! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vissa program kan man kopiera rakt av och lägga i en mapp man skapat på valfri plats/Disk. Prova att öppna mappen i dina program som du nämner blir utspridda och lägg dem i en mapp och testa, skapa sen en genväg från EXE-filen som du lägger på skrivbordet.

Redigerad av IT doktorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...