Gå till innehåll

Bytte nytt driftbatteri som ska vara rätt men likväl gillar inte laptop den!


Gå till lösning Löst av Peruna,

Recommended Posts

3 timmar sedan, Peruna sade:

SMB C01 SANYO 6cell 2.8Ah och SMB C01 Simplo 6-cells 2,8 Ah

Den senare hittade jag, men ryggar tillbaks när jag såg priset 166 Euro.

https://www.data-systems.fi/tuote/lenovo-smb-c01-simplo-6-cell-2-8ah/

Notera att de uppges vara 2,8 Ah - alltså hälften av vad originalet är. (Dock anges för den senare vara 62 Wh lika originalet? 62 W / 5.6 A = 11.1 V)

Den senare är, eller ersätter, 45N1053 vilket inte återfinns som alternativen som originalbatteriet listar.

image.png.f22fcde9726da06bbafd95b4dabb1e87.png

Du har redan testat ett batteri som inte heller finns med (L11M6Y01 och inte L11L6F01) och som inte fungerade.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej igen Mikael63.

Jodå, det har jag noterat och det två ersättnings batterierna som alternativ kommer från LENOVO själva och ingen annanstans, så dem borde ju inte ha fel. Jag sökte på detta batteri 45N1054  och fick fram att det är jämförbart med 45N1054, vilket är Lenovo BATTERY 6cell 62Wh 11.1V.

Även om jag söker på 45N1055 så får jag upp samma batteri som de två nämnda också ersätter. 45N1055  är också tryckt på original batteriet.

Sökningen gjordes på denna sida:

https://support.lenovo.com/se/sv/parts-lookup?cid=all%3Aapps%3Ahxatlt&source=community

Alf

Redigerad av Peruna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har jag även uppdaterat BIOS, men det blev som vi alla trodde att det inte skulle bli bättre.

Batteriexpertens batteri får gå i retur samt återbetalning eftersom det inte är den varan som är beställt enligt Orderbekräftelse oavsett vad dem säger.

Nu väntar jag på svar från Lenovo om de andra två batterierna fungerar.

Jag har också kört ett testprogram för att kolla original batteriets hälsa och den var kritisk. Dvs inte bra.

Fortsättning följer!

Alf K

Redigerad av Peruna
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

God Morgon Kamrater!

Lenovo var snabba med svar och enligt dem skall de två sista batterierna vara ok att använda och testade av deras labb.

Då har jag fått svar och vet vad som gäller och får tacka alla för vägledning i denna tråd.

Alf K

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...