Gå till innehåll

Utskrift av adressetiketter i Word


Recommended Posts

Jag brukar skriva ut adressetiketter till föreningens utskick via Word(under meny verktyg och brev utckick/koppla dokument osv.). Mitt problem är att jag kan bara skriva ut ett ark etiketter på en gång. Någon som har ett tips hur man kan få programmet att skriva ut samtliga på en gång. Först får man skriva ut medlem 1-24, sen får man bläddra vidare bland medlemmarna och skriva ut medlem 25-48 osv., ganska bökigt när det är över 100 medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu har jag bara engelsk version, så med en viss reservation för översättningsfel...

Tools -> Letters & Mailings -> Envelopes & lables, välj fliken Lables -> E-postage Properties.

Välj den ettikettstorlek du använder, vet du inte vilken...får du gå igenom alla och titta på storleken.

Nu kommer gissandet...

När du skriver ut får du väl välja antal per sida misstänker jag. Hur du har dina adresser lagrade har kanske betydelse, skulle de ligga på t.ex access databas är det ganska enkelt att göra en websida till ert intranät ;D som sköter utskrifter och tillägg i databasen...

Kan du inte välja alla adresser någonstans, för utskrift?

Det blev den engelska varianten, du får själv stå för översättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...