fredde Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Jag brukar skriva ut adressetiketter till föreningens utskick via Word(under meny verktyg och brev utckick/koppla dokument osv.). Mitt problem är att jag kan bara skriva ut ett ark etiketter på en gång. Någon som har ett tips hur man kan få programmet att skriva ut samtliga på en gång. Först får man skriva ut medlem 1-24, sen får man bläddra vidare bland medlemmarna och skriva ut medlem 25-48 osv., ganska bökigt när det är över 100 medlemmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Nu har jag bara engelsk version, så med en viss reservation för översättningsfel... Tools -> Letters & Mailings -> Envelopes & lables, välj fliken Lables -> E-postage Properties. Välj den ettikettstorlek du använder, vet du inte vilken...får du gå igenom alla och titta på storleken. Nu kommer gissandet... När du skriver ut får du väl välja antal per sida misstänker jag. Hur du har dina adresser lagrade har kanske betydelse, skulle de ligga på t.ex access databas är det ganska enkelt att göra en websida till ert intranät ;D som sköter utskrifter och tillägg i databasen... Kan du inte välja alla adresser någonstans, för utskrift? Det blev den engelska varianten, du får själv stå för översättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted September 30, 2006 Author Share Posted September 30, 2006 Jag hittade ett gratisprogram från etiketttillverkaren Herma som heter "Etikettassistent" och som löste problemet. http://www.herma.com/cgi-bin/index.cgi?sid...rte_p::software Tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 1, 2006 Share Posted October 1, 2006 Hej Bra att du talade om var du fann den, lösningen alltså ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts