Gå till innehåll

[LÖST] Datorskärm


Recommended Posts

Hej,

Jag funderar på att byta ut min bildrörsskärm mot en lcd nu. Den börjar nämligen pipa och ha sig.

Jag hade tänkt mig en skärm 19-21 tum under 3000 kr.

Dom flesta bildskärmarna på pricerunner har en maxupplösning på 1280x1024.

Är det bra? Jag kör lite spel ibland där man kan ställa in på 1600*1200 om man har stöd för detta.

Bör man ha bättre än 1280x1024?

Vad bör man tänka på när man ska köpa en plattskärm?

Har kollat på den här skärmen:

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P...;hbx_CMP=AFC-02

Kan det vara något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag har ingen erfarenhet av skärmar från Acer men specifikationerna ser mycket bra ut för den skärm du funderar!

Ska man köra med upplösningen 1600x1200 bör man enligt mitt tycke har större skärm än 20" eftersom text, ikoner osv blir för litet med den höga upplösningen. 1400x1050 är lagom för en 20-tummare.

Tänk på att ju högre upplösning i spel desto bättre grafikkort krävs :)

//Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Ok, jag har ett x800xt ati grafikkort. Hoppas på att det ska hålla några år till i alla fall  :) Det är ett bra kort, haft det i 1 ½ år ungefär. Nackdelen att det låter lite väl mycket tyvärr.

Det står att det är en TFT-skärm, kristaller som flyter? Bättre än lcd?

Jag ska nog slå till på skärmen. Ska vänta ett par veckor till för att se om priset går ner något först.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två typer av platta skärmar, LCD (passiv) och TFT-LCD (aktiv). TFT-LCD ger bättre bildkvalitet och snabbare respons än en passiv LCD-skärm. TFT-LCD-skärmar har en tunnfilms-transistor (Thin Film Transistor, TFT) i varje pixel.

Grafikkortet låter helt OK, det beror ju på vad du ska spela för nåt och hur bra grafik du vill ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två typer av platta skärmar, LCD (passiv) och TFT-LCD (aktiv). TFT-LCD ger bättre bildkvalitet och snabbare respons än en passiv LCD-skärm. TFT-LCD-skärmar har en tunnfilms-transistor (Thin Film Transistor, TFT) i varje pixel.

Grafikkortet låter helt OK, det beror ju på vad du ska spela för nåt och hur bra grafik du vill ha :)

http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/940bf.asp

2 MS samung

x800XT 256 mb

bra va? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två typer av platta skärmar, LCD (passiv) och TFT-LCD (aktiv). TFT-LCD ger bättre bildkvalitet och snabbare respons än en passiv LCD-skärm. TFT-LCD-skärmar har en tunnfilms-transistor (Thin Film Transistor, TFT) i varje pixel.

Grafikkortet låter helt OK, det beror ju på vad du ska spela för nåt och hur bra grafik du vill ha :)

http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/940bf.asp

2 MS samung

x800XT 256 mb

bra va? =)

Säkert bra, men för dyr för mig  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...