Gå till innehåll

hjälp med att skapa boot dvd


tollan

Recommended Posts

Hej, ja har en säkert "lätt" fråga som jag önskar svar på. Jag vill behålla mitt XP precis som det är just nu med samtl prog o allt, och spara ner det på en bootbar dvd ifall hela skiten skulle haverera en dag, hur ska ja göra och (om) vilket program skall jag isåfall använda att spara ner det med.Jag har win xp pro lite modifierat, US, men fungerar utmärkt. Tacksam för svar. / Tollan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag skulle använda Acronis True Image, den bootar du på och återställer din havererade partion eller hela disken (beroende på storlek).

Jag har en C partion på 30 gb, och det tar ca 5 minuter från ett totalhaveri till en fungerande enhet igen.

Naturligtvis kan du även använda programmet installerat på datorn för att göra backupper på sådant som inte kan återskapas, dvs allt från den senaste image-filen.

Programmet är helt super :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag skulle använda Acronis True Image, den bootar du på och återställer din havererade partion eller hela disken (beroende på storlek).

Jag har en C partion på 30 gb, och det tar ca 5 minuter från ett totalhaveri till en fungerande enhet igen.

Naturligtvis kan du även använda programmet installerat på datorn för att göra backupper på sådant som inte kan återskapas, dvs allt från den senaste image-filen.

Programmet är helt super :)

Är det komprimering i Acronis backupimage...?

Bökade med Neros backup och den höll på sju svåra år för ett 40GBs partition,

Slutade med 6 DVD skivor efter några timmars "tugg"... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...