tollan Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Hej, ja har en säkert "lätt" fråga som jag önskar svar på. Jag vill behålla mitt XP precis som det är just nu med samtl prog o allt, och spara ner det på en bootbar dvd ifall hela skiten skulle haverera en dag, hur ska ja göra och (om) vilket program skall jag isåfall använda att spara ner det med.Jag har win xp pro lite modifierat, US, men fungerar utmärkt. Tacksam för svar. / Tollan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Hej Jag har kört en säkerhetskopia av HELA DATORN och lagt den i en andra hårdisk och får jag haveri så hämtar jag imagefilen och återställer med XP CDn Men du kanske vill ha en DVD istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Hej Jag skulle använda Acronis True Image, den bootar du på och återställer din havererade partion eller hela disken (beroende på storlek). Jag har en C partion på 30 gb, och det tar ca 5 minuter från ett totalhaveri till en fungerande enhet igen. Naturligtvis kan du även använda programmet installerat på datorn för att göra backupper på sådant som inte kan återskapas, dvs allt från den senaste image-filen. Programmet är helt super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 HejJag skulle använda Acronis True Image, den bootar du på och återställer din havererade partion eller hela disken (beroende på storlek). Jag har en C partion på 30 gb, och det tar ca 5 minuter från ett totalhaveri till en fungerande enhet igen. Naturligtvis kan du även använda programmet installerat på datorn för att göra backupper på sådant som inte kan återskapas, dvs allt från den senaste image-filen. Programmet är helt super Är det komprimering i Acronis backupimage...? Bökade med Neros backup och den höll på sju svåra år för ett 40GBs partition, Slutade med 6 DVD skivor efter några timmars "tugg"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Ja det finns komprimering, men jag använder en annan hdd för att lägga backupper på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts