Libra63 Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Hej alla! Idag har det hänt 3 gånger att det har blivit "blåskärm" och att datorn dumpar minne? Varför händer detta? Jag har kört RegCleaner och städat registret. CCleaner hittade vid ett tillfälle över 1500 mb att städa bort. Vid sista kollen hittade CCleaner bara 6,4 mb..... Diskrensningen tar ovanligt lång tid på sig (mer än vanligt) att städa bort onödiga filer. Kan jag ha fått något "skit" i datorn? Har kört Ad-Aware, Spybot, Windows Defender och mitt virusprogram men inget hittas. Har även idag reparerat mitt Windows pga att drivrutinerna till skärmen strulade. Fick inte igång drivrutinerna till skärmen på annat sätt. Det är efter reparationen av Windows som det har blivit blåskärm och minnet dumpas. Är det någon som vet vad detta beror på? Har du tips på vad jag kan göra så beskriv gärna från början hur jag ska göra så slipper jag ställa "dumma" frågor Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Hej alla!Idag har det hänt 3 gånger att det har blivit "blåskärm" och att datorn dumpar minne? Varför händer detta? Jag har kört RegCleaner och städat registret. CCleaner hittade vid ett tillfälle över 1500 mb att städa bort. Vid sista kollen hittade CCleaner bara 6,4 mb..... Diskrensningen tar ovanligt lång tid på sig (mer än vanligt) att städa bort onödiga filer. Kan jag ha fått något "skit" i datorn? Har kört Ad-Aware, Spybot, Windows Defender och mitt virusprogram men inget hittas. Har även idag reparerat mitt Windows pga att drivrutinerna till skärmen strulade. Fick inte igång drivrutinerna till skärmen på annat sätt. Det är efter reparationen av Windows som det har blivit blåskärm och minnet dumpas. Är det någon som vet vad detta beror på? Har du tips på vad jag kan göra så beskriv gärna från början hur jag ska göra så slipper jag ställa "dumma" frågor Tack på förhand! Nu hände det igen! Blåskärm och dumpning av minne ??? Körde CCleaner och den hittade 1555,8 mb att städa bort ??? Kollade startup och där stod något om dumpning så det tog jag väck ??? Nu låg denna i startup-listan igen? KernelFaultChek %systemroot%system32dumprep 0 -k HKEY_LMRun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Står det något felmeddelande, innan minnet dumpas? Om du inte hinner se det, så får du ändra inställningen så att datorn inte startar om vid fel utan bara stannar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted September 25, 2006 Author Share Posted September 25, 2006 Nä inget felmeddelande kommer upp. Men lite teknisk information om det kan var till någon hjälp (Stop.0x0000008E COx0000005, 0xBFA73F5D, 0xACACA2EC, 0x00000000) ati 3duag. d11-adress BFA73F5D base at BFA22000 Datestamp 3edc062b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Din ATI drivrutin laddas fel. Avinstallera "ati" drivrutiner helt med hjälp av "DriverCleaner". Sedan gör du en Clean Boot och installerar dina drivrutiner igen. edit: det räcker med gratisversionen...av Drivercleaner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Tack för hjälpen Men jag uppdaterade i Enhetshanteraren/Systemenheter/BIOS Driver igår kväll och det verkar som att det hjälpte. Men sparar ditt tips om i fall att det skulle börja strula igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts