Gå till innehåll

"Dumpar minne"?


Libra63

Recommended Posts

Hej alla!

Idag har det hänt 3 gånger att det har blivit "blåskärm" och att datorn dumpar minne?

Varför händer detta?

Jag har kört RegCleaner och städat registret.

CCleaner hittade vid ett tillfälle över 1500 mb att städa bort. Vid sista kollen hittade CCleaner bara 6,4 mb.....

Diskrensningen tar ovanligt lång tid på sig (mer än vanligt) att städa bort onödiga filer.

Kan jag ha fått något "skit" i datorn?

Har kört Ad-Aware, Spybot, Windows Defender och mitt virusprogram men inget hittas.

Har även idag reparerat mitt Windows  pga att drivrutinerna till skärmen strulade. Fick inte igång drivrutinerna till skärmen på annat sätt.

Det är efter reparationen av Windows som det har blivit blåskärm och minnet dumpas.

Är det någon som vet vad detta beror på?

Har du tips på vad jag kan göra så beskriv gärna från början hur jag ska göra så slipper jag  ställa "dumma" frågor ;)

Tack på förhand!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Idag har det hänt 3 gånger att det har blivit "blåskärm" och att datorn dumpar minne?

Varför händer detta?

Jag har kört RegCleaner och städat registret.

CCleaner hittade vid ett tillfälle över 1500 mb att städa bort. Vid sista kollen hittade CCleaner bara 6,4 mb.....

Diskrensningen tar ovanligt lång tid på sig (mer än vanligt) att städa bort onödiga filer.

Kan jag ha fått något "skit" i datorn?

Har kört Ad-Aware, Spybot, Windows Defender och mitt virusprogram men inget hittas.

Har även idag reparerat mitt Windows  pga att drivrutinerna till skärmen strulade. Fick inte igång drivrutinerna till skärmen på annat sätt.

Det är efter reparationen av Windows som det har blivit blåskärm och minnet dumpas.

Är det någon som vet vad detta beror på?

Har du tips på vad jag kan göra så beskriv gärna från början hur jag ska göra så slipper jag  ställa "dumma" frågor ;)

Tack på förhand!  :)

Nu hände det igen!

Blåskärm och dumpning av minne  ???

Körde CCleaner och den hittade 1555,8 mb att städa bort ???

Kollade startup och där stod något om dumpning så det tog jag väck  ???

Nu låg denna i startup-listan igen?

KernelFaultChek %systemroot%system32dumprep 0 -k HKEY_LMRun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä inget felmeddelande kommer upp. Men lite teknisk information om det kan var till någon hjälp  ;)

(Stop.0x0000008E COx0000005, 0xBFA73F5D, 0xACACA2EC, 0x00000000)

ati 3duag. d11-adress BFA73F5D

base at BFA22000

Datestamp 3edc062b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...