Gå till innehåll

[LÖST] Mail i WLM


Recommended Posts

Jag kör med hotmail och får ett meddelande i messenger att jag har fått ett mail i min brevlåda.

MEN jag undrar om det finns något tillägg i ex. msgplus eller liknande för att få som ett kuvert nere brevid msnikonen i aktivitetsfältet när jag har fått ny e-post. För att slippa öppna messengers huvudfönster varje jag för att kolla om jag fått ny post. Ungefär som det funkar i MS outlook att det kommer upp ett kuvert i aktivitetsfältet när ny post kommit som ligger där tills man kollat sin email?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet ser ut så här.  :)

namnlsde0.th.jpg

Finns här. http://www.samurize.com/modules/news/ Gratis.  ;D

Ta inte hem clockclienten. De e nån adware i den.

Ja hade en config för outlook och behövde aldrig ens starta outlook express för att se om ja hade fått majl.  :)

:)

Edit: Kom att tänka på en annan sak.  :D

När man loggar ut står det ju hur många majl man har olästa.

Måste finnas en nyckel nånstans.

Hacka.  ;D Venoms? Vi behöver lite hjälp.  ;)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om man har WLM Desktop installerad så kommer det upp ett kuvert nere vid trayern då det anländer mail (under förutsättning att man har WLM Desktop uppe). Så gör det här i alla fall.

Men det kanske inte är den versionen det handlar om?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Belsebub!

Hmm.. jag hittar inte WLM Desktop.

Hittar bara live one care family och live galleri beta?

Vilken webbläsare använder du och vilket språk är inställt i webbläsaren samt då även i din WLM?

Jag har aladdat hem den från ett annat ställe nu efter en sökning på google  Leende (smiley)Den är på engelska finns inte på svenska ännu eller?

Ok.

WLM Desktop finns inte på svenska (ännu).

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Missade att den skulle vara inställd på engelska också. Jag har fått hem programmet och installerat det men går det inte att minimera programmet till aktivitetsmenyn? lite jobbigt att ha programmet igång som ett fönster hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Belsebub!

Aha! Missade att den skulle vara inställd på engelska också.

Lätt att missa detta  ;)

Underbart att du har fått hem det och installerat den.

Men visst skall det gå att minimera den så den lägger sig nere i aktivitetsfältet. Har du provat att klicka på minimera-knappen (den som är längst ut till vänster) på höger sida?

För att du skall kunna få upp kuvertet i trayen då du får mail så bör du ju även vara inloggad i WLM Desktop.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej fel  :) Jag menade det fältet som ligger längs ner till höger (vad det nu heter) samma fält som klockan finns i. Dit skulle jag vilja minimera programmet till.

Aha du menar så.

Nej det går inte utan den lägger sig i aktivitetsfältet då du minimerar den.

Däremot så dyker det upp ett kuvert i trayern (vid systemklockan) då du får mail  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Belsebub!

Ok synd! Den funktionen kanske kommer senare. Kan ju hoppas. Gillade programmet annars.  :)

Hoppas kan man ju alltid  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre!  ;D Nu är det som jag vill ha det.

Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre!  ;D Nu är det som jag vill ha det.

Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också.

Hej

En till liten grej som jag tycker är att läsfönstret för mail bör vara under mailen.

View > Reading pane > bottom 

Sedan färgsättning kan du också labba med... 

Plus att lägga till alla dina konton tex gmail, BBB konton osv.

Inställningarna  är nästan lika som OE

Riktigt bra uppfinning... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak bara.

Try-it snor lite väl mkt i minnesanvänding eller(5 680)? Den tar ju mer än mitt antivirusprogram  ;D Ungefär lika mkt som WD.

Hmm...exakt 1072 kB för mig...  fast i Vista... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak bara.

Try-it snor lite väl mkt i minnesanvänding eller(5 680)? Den tar ju mer än mitt antivirusprogram  ;D Ungefär lika mkt som WD.

Hmm...exakt 1072 kB för mig...  fast i Vista... ;)

Oh tusan nu måste jag fixa vista också  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre!  ;D Nu är det som jag vill ha det.

Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också.

Hej

En till liten grej som jag tycker är att läsfönstret för mail bör vara under mailen.

View > Reading pane > bottom 

Sedan färgsättning kan du också labba med... 

Plus att lägga till alla dina konton tex gmail, BBB konton osv.

Inställningarna  är nästan lika som OE

Riktigt bra uppfinning... ;)

Håler med dig om läsfönstret. Jag tycker man hittar bättre i denna också än i ex. den svenska betan av hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...