Belsebub Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Jag kör med hotmail och får ett meddelande i messenger att jag har fått ett mail i min brevlåda. MEN jag undrar om det finns något tillägg i ex. msgplus eller liknande för att få som ett kuvert nere brevid msnikonen i aktivitetsfältet när jag har fått ny e-post. För att slippa öppna messengers huvudfönster varje jag för att kolla om jag fått ny post. Ungefär som det funkar i MS outlook att det kommer upp ett kuvert i aktivitetsfältet när ny post kommit som ligger där tills man kollat sin email? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Inget riktigt svar, men... Med en samurize-config kan man göra så. Ja fick de att funka på min vanliga mail, men till hotmajl vet ja inte namnet på postServer och sånt. Men det ska gå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Ok, jag har aldrig hört talats om samurize-config förut förklara! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Programmet ser ut så här. Finns här. http://www.samurize.com/modules/news/ Gratis. ;D Ta inte hem clockclienten. De e nån adware i den. Ja hade en config för outlook och behövde aldrig ens starta outlook express för att se om ja hade fått majl. Edit: Kom att tänka på en annan sak. När man loggar ut står det ju hur många majl man har olästa. Måste finnas en nyckel nånstans. Hacka. ;D Venoms? Vi behöver lite hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Ok det låter precis som det jag söker efter. jag ska kolla lite på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej! Om man har WLM Desktop installerad så kommer det upp ett kuvert nere vid trayern då det anländer mail (under förutsättning att man har WLM Desktop uppe). Så gör det här i alla fall. Men det kanske inte är den versionen det handlar om? MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Hej Malou! Har du någon länk till programmet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej Belsebub! Om du går in på Windows Live hemsida så skall du kunna hämta hem WLM Desktop. Du bör använda IE (engelsk) för att kunna se vad som finns att hämta hem http://ideas.live.com/ MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Hmm.. jag hittar inte WLM Desktop. Hittar bara live one care family och live galleri beta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Jag har aladdat hem den från ett annat ställe nu efter en sökning på google Den är på engelska finns inte på svenska ännu eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej Belsebub! Hmm.. jag hittar inte WLM Desktop.Hittar bara live one care family och live galleri beta? Vilken webbläsare använder du och vilket språk är inställt i webbläsaren samt då även i din WLM? Jag har aladdat hem den från ett annat ställe nu efter en sökning på google Leende (smiley)Den är på engelska finns inte på svenska ännu eller? Ok. WLM Desktop finns inte på svenska (ännu). MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Aha! Missade att den skulle vara inställd på engelska också. Jag har fått hem programmet och installerat det men går det inte att minimera programmet till aktivitetsmenyn? lite jobbigt att ha programmet igång som ett fönster hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej Belsebub! Aha! Missade att den skulle vara inställd på engelska också. Lätt att missa detta Underbart att du har fått hem det och installerat den. Men visst skall det gå att minimera den så den lägger sig nere i aktivitetsfältet. Har du provat att klicka på minimera-knappen (den som är längst ut till vänster) på höger sida? För att du skall kunna få upp kuvertet i trayen då du får mail så bör du ju även vara inloggad i WLM Desktop. MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Nej fel Meddelandefältet i samma fält som klockan finns. Dit skulle jag vilja minimera programmet till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Nej fel Jag menade det fältet som ligger längs ner till höger (vad det nu heter) samma fält som klockan finns i. Dit skulle jag vilja minimera programmet till. Aha du menar så. Nej det går inte utan den lägger sig i aktivitetsfältet då du minimerar den. Däremot så dyker det upp ett kuvert i trayern (vid systemklockan) då du får mail MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Ok synd! Den funktionen kanske kommer senare. Kan ju hoppas. Gillade programmet annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej Belsebub! Ok synd! Den funktionen kanske kommer senare. Kan ju hoppas. Gillade programmet annars. Hoppas kan man ju alltid MVH/Malou Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Hej Här är lösningen på detta... tray-it http://fileforum.betanews.com/detail/TrayIt/1146419523/1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre! ;D Nu är det som jag vill ha det. Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 En sak bara. Try-it snor lite väl mkt i minnesanvänding eller(5 680)? Den tar ju mer än mitt antivirusprogram ;D Ungefär lika mkt som WD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre! ;D Nu är det som jag vill ha det. Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också. Hej En till liten grej som jag tycker är att läsfönstret för mail bör vara under mailen. View > Reading pane > bottom Sedan färgsättning kan du också labba med... Plus att lägga till alla dina konton tex gmail, BBB konton osv. Inställningarna är nästan lika som OE Riktigt bra uppfinning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 En sak bara.Try-it snor lite väl mkt i minnesanvänding eller(5 680)? Den tar ju mer än mitt antivirusprogram ;D Ungefär lika mkt som WD. Hmm...exakt 1072 kB för mig... fast i Vista... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Dessutom öppnar den länkarna i FF nu! Istället för i IE, mkt bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 En sak bara. Try-it snor lite väl mkt i minnesanvänding eller(5 680)? Den tar ju mer än mitt antivirusprogram ;D Ungefär lika mkt som WD. Hmm...exakt 1072 kB för mig... fast i Vista... Oh tusan nu måste jag fixa vista också ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Jag måste säga det Plun, du hittar lösningen på det mesta! Tack! Nu blev WLM Desktop MKT bättre! ;D Nu är det som jag vill ha det. Nu är det bara att vänta på tills betan blir klar och förhoppningsvis på svenska också. Hej En till liten grej som jag tycker är att läsfönstret för mail bör vara under mailen. View > Reading pane > bottom Sedan färgsättning kan du också labba med... Plus att lägga till alla dina konton tex gmail, BBB konton osv. Inställningarna är nästan lika som OE Riktigt bra uppfinning... Håler med dig om läsfönstret. Jag tycker man hittar bättre i denna också än i ex. den svenska betan av hotmail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts