Gå till innehåll

Disc Clone Program fungerar inte med nya datorn


Recommended Posts

Jag använde programmet Norton Ghost 2003 för att klona min partition på gamla datorn och det fungerade utmärkt ( Ide hårddisk).

Nu med nya datorn där jag har en Maxtor 300 gig Sata2 hårddisk så fungerar det inte alls. Det fungerade så dåligt med Ghost att inte Xp startade överhuvudtaget utan fastnade i Pc Dos. Jag fick formatera om hårddisken.

Sedan provade jag det andra Disk Klonprogrammet nämligens Acronis True Image 9.0 Home. Den gjorde i alla fall en imagefil av min partition utan att fastna som Ghost men sedan när jag skulle återställa Image-filen så vid omstart av datorn och Acronis gick in i något Pc Dos liknande tillstånd så kom ett felmeddelande upp och Xp startade sedan utan något hände.

Tydligen kan inte moderna Disc klonprogram hantera Sata2, häpnandsväckande  :o

Finns det något Disk Klonprogram som klarar detta :-[

Det jag vill göra är att klona partition C: och spara image-filen på partition F:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kolla in detta gratisprog för xp...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.php?topic=3908.0

Tack för tipset, provade och den lyckades också göra en Image-fil men vid Restore av C: så gick det inte att välja den som alternativ utan den ville ha en annan partition och lägga den på  :o

Tydligen skulle man göra en ny partition men jag lyckades inte och min hårddisk är ju redan upptagen av 2 st.

Så behövde man inte göra varken i Ghost eller Acronis  :-

Får ge upp Disk kloningstankarna  :'(

Var ju ett utmärkt sätt att få tillbaka en krånglande dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...