Gå till innehåll

Printserver?


Recommended Posts

Hej,

Jag har nåra dator som är trådlöst uppkopplade till mitt bredband. Nyligen köpte jag en ny trådlös bredbandsrouter som dock inte har en printserver. Hur gör jag för att koppla min nyinköpta skrivare (ej trådlös) till bredbandet så att alla kommer åt den?

Kan jag köpa en burk som bara är en trådlös printserver och koppla den till min befintligt trådlösa bredbandsrouter och på så sätt göra så att alla datorer kan nå skrivaren? Jag vill inte dela ut skrivaren på det sätt som jag har gjort idag för då måste en given dator startas då andra ska skriva ut på skrivaren. Den skrivaren som jag köpt är ingen LAN skrivare.

Hoppas på svar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MrBigSpender!

Jag har kört ett tag nu med en trådlös printserver som fungerar perfekt, den jag använder är en Belkin som har stöd för 2 usb skrivare vilket jag har kopplat in.

Alla som har tillgång till nätverket har också tillgång till skrivarna.

Det enda kruxet som jag kan komma på är att man måste installera alla skivarna på varje dator och se att dom fungerar där för att sedan koppla dom till servern.

Det innebär en massa släpande på skrivare till alla datorer men det är ju bara en gång.

bifogar länken: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...oduct_Id=191679

Om det nu kan vara av intresse, routerns märke har ingen betydelse

// Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...