Gå till innehåll

Borttagning av program


Majsan83

Recommended Posts

Hej!

När jag högerklickar på START menyn och väljer Egenskaper för aktivitetsfältet och Start menyn fram. Om jag sen väljer fliken aktivitetsfältet  och väljer anpassa så kommer en massa program fram. Hur får man bort dom programmen som ej finns kvar på datan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Majsan83!

Här är lösningen.

I registereditorn:

I HKEY current user:

softwaremicrosoftwindowscurrentversionexplorer

I nyckeln TrayNotiFy raderar du dessa 2 värden:

Iconstreams och Pasticonestream

Därefter startar du aktvitetshanteraren genom högerklick på aktivitetsfältet och avslutar explorer.exe klicka i samma fönster på ny aktivitet och skriv explorer.exe och kör.

Dom tidigare objekten-iconerna är nu borta.

Sorry blev lite fel, nu är det OK

Rensa lite då och då här om det svämmar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Majsan83!

Är du säker på att du inte har dom 2 värdena i högra fönstret "Iconstreams och Pasticonestream" när du markerar TrayNotiFy ja då har jag inte den blekaste aning och du har Windows XP Pro Min äldsta dator från 2002 har det och den senaste årsmodellen som är från april 2005 har det. Det funkar på bägge att ta bort "Iconer för aktiva och brådskande meddelanden" Vi får vända oss till det eminenta forumet om någon har en förklaring på fenomenet. Du har ju tydligen irriterat dig på iconerna, till sånt du inte har på datorn längre, så dom finns ju beviserligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...