Gå till innehåll

Tillvalsuppdatering


Lasse B

Recommended Posts

En fråga till någon.

Har en tillvalsuppdatering, som jag inte har lagt in ännu, den lyder som följer.

Nicrosoft Base Smart Card Service Provider Packagex86 ( KB 909520 )

Är detta något som man behöver ha, och i så fall vad är den till.

Lite osäker ang detta.

Tack på förhand alla KLIPPOR.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Använder du smartcard i någon form, banken etc?

Om du gör de, har du blivigt tillsagd att du måste uppgradera?

Om inte, då behöver du inte detta.

Du kan även stänga av tjänsten i "tjänster" och ändra till "Manuell" start, då startas den bara om den behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag litte virrig, vad menar du med smart card på banken, det enda jag gör med banken är att betala räkningar vua internet.

Ursäkta min okunnighet.

Min dator är ingen bärbar utan stationär om det har något med det att göra.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Alla är barn i början ;) oavsett ålder...

Smart card är om du har t.ex kortläsare till banken (Nordea) tror jag använder det systemet fortfarande. Eller så om du har en digitalkamera som du plockar ut minneskortet för att lägga över dina bilder på datorn, dvs alla externa små minneskort som finns till alla möjliga tillbehör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEtta hittade jag ang denna uppdatering, dålig på engelska, kan någon bara förklara vad den är till, har laddat ner den.

Tack på förhand.

KB 92 03 42

INTRODUCTION

This article describes an update package that is available for computers that are running Microsoft Windows XP with Service Pack 2 (SP2). This update upgrades Windows Peer Name Resolution Protocol (PNRP) to PNRP version 2.0. PNRP version 2.0 for Windows XP provides the same features as PNRP version 2.0 for Windows Vista.

This update enables Windows XP SP2-based programs that use PNRP to communicate with Windows Vista programs that use PNRP.

Note PNRP version 2.0 is not backward-compatible with earlier versions of PNRP. If you install this update, you cannot use programs that use the updated version of PNRP to communicate with programs that use earlier versions of PNRP. Also, Windows XP does not let applications use the getaddrinfo() Windows Sockets function to resolve PNRP names that are encoded as fully qualified domain names.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte tänka mig att du behöver den här uppdateringen. Den är till för att få vissa typer av program på windows xp att kunna kopplas ihop med program på en windows vista maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...