BennyLindahl Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Hej på Er alla! Är det någon som vet hur man bär sig åt för att formatera en ny CD-RW? Isåfall vilket program behövs, om det inte finns i XP ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Du behöver inte formatera en ny cd-rw såvida inte du ska använda "InCD" från Nero (Ahead). Då krävs det att din brännare är kompatibel med InCD. Kolla på www.Ahead.de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyLindahl Posted October 20, 2006 Author Share Posted October 20, 2006 Hej där! Vad är det då för fel tror Du, jag kan inte bara spara filer etc. rätt ner på CD:n? Anväder Win xp pro. Någonstans måste jag väl formatera cd:n, den är oformaterad från början. Mycket tacksam för hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Om du bara använder windows, ska de stå i den grejen till vänster i mappen "Skriv dom här filerna till cd" Du måste ha en skiva i först, såklart. De finns rensa där också, har ja för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Om du har ett annat brännarprogram än windows xp's inbyggda kan det vara så att den installationen stängt av windows xp's förmåga att bränna själv. Om det är så, ska du nog fundera på om du vill ha det programmet kvar eller om du ska använda windows egna förmåga. Om du vill kan du få en registerfil som aktiverar windows xp's brännarfunktion, men då ska du vara medveten om att brännarprogrammen kan ställa till det för varandra i funktionerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts