Gå till innehåll

Något som händer med mitt internet, hjälp!


Recommended Posts

Har ett program som heter LF Connection Keeper. Vet inte hur poppis det är, men där ser man in- och uttrafiken i sitt nätverk. Och jag sänder ut i genomsnitt 50kb/s hela tiden, utan att jag har någon webbläsare på eller använder mig utav Azerus eller något liknande. Och detta är för mig lite förvirrande, eftersom undrar vad det är som sänder ut all data? Har kört SpyBoot Search and Destroy, men inte var det något där. Ska göra en virussökning, men tvekar på att något kommer komma.

Ni får gärna hjälpa. Kanske tipsa om något program som jag kan ha användning för, eller bara hur jag ska göra för att hantera situationen. Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej låter konstigt mitt förslag blir att du laddar ner prio som lägger till två flikar i aktivitetshanteraden där ser du en flik som heter TCP/IP. därifrån ser du vilken ip som använder nätverket och vilket program samt att du kan stänga ner processen och analysera den senare men ett annat program.

programet är gratis och jag skulle rekomendera denna till alla här på Alltomxp.se

läknk : http://www.prnwatch.com/download.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LF Connection Keeper använde jag på den tiden då jag loggade in på mitt teliakonto, numera har väl dom flesta leverantörer, Comhem å Telia mm automatisk inloggning, så då behövs ju inte dom här programmen. Däremot om du vill ha koll på om nåt som går igång på din dator så kan du hämta ett av Mike Lin's superprogram, StartupMonitor Detta lilla program varnar dej om nåt i datorn vill starta upp och kanske ge sig ut på nätet, annars får du väl söka på Googles efter nätövervakningsprogramm, vilket det finns många att välja på eller din brandvägg kanske kan hjälpa dig om vad som vill ut.

StartupMonitor finns här:

http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...