Gå till innehåll

Program för styling?


Landsfiskalen

Recommended Posts

Hej.  :)

Ja letar efter ett program som stylar windows.

Hitta ett på google för längesen och där kunde man styla fx notepad. De fanns bilder på en massa olika exempel. Programmet skulle koste ca: 150 $

Men ja hittar inte dit igen. Har letat som en blådåre. (Ursäkta svordomen.  ;D )

Med stylebuilder kan man göra msstyles och shellstyles, men det är inga riktiga shellstyles. Dom går inte att exportera / flytta till en annan dator. Och sen färgen på "sidobaren" i mapparna går inte heller att ändra med stylebuilder. Eller bakgrundsfärg / bild på extra menyer / verktygsfält.

När man tittar på ett riktigt tema, ser man att det innehåller fler mappar och filer. Och det är fler grejer som funkar.

Det är alltså ett sånt, mer proffsigt program ja letar efter.

:)

Så här ser det ut i ett riktigt tema. Allt finns med. ljud, boot mm

temamapprg2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Stardock tack.

Köpte program av dom för ca: 700 spänn. Sen använde ja dom inte.  :P Ja va slösaktig.  ;D

De va för krångligt med StardockCentral och allt skräp som följde med. Ja gilla de inte. Tyvärr. Trodde de va nått som bara följde med trialversionen.  :(

-------------------------------------------------

Fast de programmet jag letar efter kanske mest är kännt bland riktigt proffsiga "tema-utveklare"

:)

Edit: Kolla i mappen ovan.

Alla mapparna där tillhör ett och samma tema. Funkar med UX-Patchen.

Måste alltså va gjord med något program som är helt överlägset stylebuilder.

Och de vill ja ha.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

finns ju alltid hela packs o ladda ner o instalera.. till ex flyakiteOSX som så gott som förvandlar ditt windows till OSX, sen finns d ju andra.. typ vista transformation packs osv osv,.. finns rätt m¨nga o välja imellan. där behöver man inte betala lr ha några program mer än det installern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset invaderjohn.  :)

Fast det är hur man gör alla sånna grejer själv, ja e ute efter. Tycker inte det är nån "sport" med färdiga.  ;D Man gör ju ingenting då, använder bara nått som redan finns.

Har googlat en del och sett att man kanske måste göra shell-stylen själv, utan program. Fast ja kan ju fråga dom som gör profsiga teman, hur man gör. När ja orkar.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aah okok. men hur menar du?  att du tar färdiga saker till allt o sätter ihop själv till ett pack lr att du ska göran alla saker själv.? annars e d väl stardocks producter som funkar bäst? finns väl inte så mkt annat o skinna me.. d e väl igentligen bara att titta runt på www.deviantart.com o kolla runt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man hämtar en visual, då är det inte jag som har gjort den. Jag använder den bara. Med stylebuilder kan jag göra egna visualstyles. Tyvärr funkar inte programmet till att göra riktiga shellstyles. Funkar bara i den här datorn, men går inte att exportera, bara msstylen följer med då. Alltså måste man ha ett program som är mycke bättre, eller på nått sätt göra de själv, utan program.

Angående saker som jag har lånat.  ;D Bara för att lära mig. Edita teman för att se hur det funkar och så har ja använt bilder från google mm. I de de senaste ja gjorde i samurize, hade ja bara lånat klockan och wallpaprerna, resten va hemmagjort. Men för att kunna exportera, måste allt va hemmagjort.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Jag använder StyleXP, en del säger att det tar mkt resurser, men det har inte jag märkt iaf. I övrigt så finner du många program och tips om att styla Windows XP på min hemsida i signaturen :)

Asså, de va din sida.  ;D ha ha

Style xp ja. Är utan för tillfället.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...