Gå till innehåll

Menyn "Arkiv, Redigera mm" saknas i Utforskaren och i IE6


Sir_N

Recommended Posts

Hej!

Menyn "Arkiv mm" i Windows- och Internet Explorer var plötsligt borta i går, jag ominstallerade datorn för någon vecka sedan och efter det måste den ha funnit, borde ha saknat den...

Använder inte IE6 utan uteslutande Firefox, men Utforskaren kan vara bra att ha ibland.

Jag har sökt runt på nätet, letat på div forum och hittat ett MS-tips om att ta bort en nyckel i registret, support.microsoft.com/kb/555130  "HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerToolbar" och radera "ITBarLayout"

Men jag hittar ingen sådan nyckel!

Jag har även kört "sfc /scannow", utan resultat!

Det enda som finns i baren högst upp är en MS-flagga, se denna bild:

klipp9js3.th.jpg

Jag har installerat TweakUI idag, men kan inte påminna mig att jag ändrat något i den. Det verkar inte finnas något där heller som kan påverka menyn.

Någon som har ett tips om hur jag får tillbaka textmenyn? En ominstallation av XP på plats känns inte som en önskeåtgärd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vulfgar!

Dum fråga, men du får inte fram mmenyn om du trycker på Alt-tangenten? Kanske någon inställning i tex Visa-menyn?

Nix! Jag har provat de flesta kombinationer! "Mina dokument", "Den här datorn" och Windows "E" ger samma utseende, men de är är väl i princip samma "Utforskare"!?

Outlook Express ser normal ut och Mozillaprogrammen, förståss! Fattar inte hur det kunnat bli så här, jag har googlat i timmar men inte hittat något som kan åtgärda det på ett enkelt sätt.

Jag har gjort en systemåterställning 1 dygn tillbaka, får nog ta ett större kliv och se om det hjälper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vulfgar!
Dum fråga, men du får inte fram mmenyn om du trycker på Alt-tangenten? Kanske någon inställning i tex Visa-menyn?

Nix! Jag har provat de flesta kombinationer! "Mina dokument", "Den här datorn" och Windows "E" ger samma utseende, men de är är väl i princip samma "Utforskare"!?

Trodde nog att du hade testat det. Det ska vara samma utforskare alltihop. Hoppas att systemåterställning hjälper. Det finns iofs alternativ till utforskaren, men det är nog ändå bäst att ha ordning på den "riktiga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutet gott, allting gott...

Gjorde en systemåterställning till 13 nov och nu är menyn tillbaka. Vad som eg. orsakat konstigheterna är inte lätt att sia om, man skall tydligen inte begripa allt!

Grått ute, men det regnar i alla fall inte, som det gjort den senaste veckan.

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...