Gå till innehåll

[LÖST] Dator till TV


Belsebub

Recommended Posts

På mitt grafikkort (radeon x800xt) har jag två st. utgångar en för dvi som datorskärmen är ansluten till och en vga-utgång som tv:n är kopplad till.

Jag har alltså 2st. skärmar anslutna om jag går in på inställningarfliken i bildskärmsegenskaper.

När jag kollar på film på tv:n från datorn med vga-utgången så ser jag inte mitt skrivbord med alla mappar och ikoner utan jag måste liksom "dra" över allt jag vill se på tv:n till höger om datorskärmen.

Går det inte att se samma bild som jag ser med min datorskärm också på tv:n, eller måste man dra över allt till höger som man vill se.

Svårt att förklara hoppas ni förstår vad jag menar  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde finns ett läge som heter "clone main with to TV" om du kör med ATI catalyst control center

Tjena!

Jag har testat att klona genom ATI catalyst control center. Men problemet då är ju att bildskärmsupplösningen på tv:n blir densamma som på datorskärmen. Och det blir ju fel  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Har du löst ditt problem ännu ?

Om inte hör av dig till mig via msn eller här så ska vi se om vi kan reda ut det hela, men om vi löser det lova att lägga ut lösningen på ditt problem här igen, så att andra kan ta del av det...

MSN:

support4free@msn.com

Hej!

Nope problem ej löst.

Funkar med att klona men då får jag fel skärmupplösning som sagt på tv:n. Om det inte går att ställa in separat för tv:n någonstans fast den är klonad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen den här frågan.  ;)

Så de blev inte bra förra gången?

Det är någom max-upplösning på skärmen för att det ska synas på tv:n.

Om du kopplar ur sladden till tv:n, och sen börjar med 800x600 på skärmen.

Sen stänger du av allt igen och kopplar in tv:n < avancerat < fliken bildskärmar. Ställ in den andra skärmen där.

Och då ska det synas på högerklicksmenyn vilken upplösning som är högst. Kanske 1024x768?

Fast hur ser de ut nu?

Ser du hela bilden / skrivbordet på tv:n?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det blev bra förra gången, men jag tänkte inte på att jag skulle vilja se skrivbordet också  :) Jag har bra bildupplösning som det ser ut nu men måste som sagt dra över allt till höger för att kunna se saker på tv:n.

Jag ser just nu bara mitt skrivbordsunderlägg på tv:n men inget annat. Vet inte riktigt varför det är så.

EDIT: Fin tomtemössa förresten fiskalen  :) Själv vet jag inte om kakmonstret firar jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser bara wallpappret på tv:n, har en lcd 32" platt.

Jag har en vga-kabel som är skarvad, ska köpa en 10m så jag slipper bildförlustkvalité i skarvarna men det kan väl inte vara det som beror på att jag inte ser skrivbordet? Det funkar ju som sagt när man klonar men då blir upplösningen på tv:n fel så det funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser de ut när upplösningen är fel på tv:n då?

Har inte min tv inkopplad just nu (pga styling  ;D ) så ja har lite svårt att kolla, men om du bara ser wallpapret är det nog inställt på två / utökat skrivbord. Så skrivbordet fortsätter från skärmen till tv:n. Och de ska ju va ett.

:)

Edit: Alltså grafikkortet kan bara visa en upplösning i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag har tagit lite kort:

dsc00047yy7.th.jpg

Så ser det ut från tv:n

Och så här ser det ut från datorn:

urklipp01fl6.th.gif

Fast jag ser bara den vänstra bilden på min datorskärm.

Du menar att jag bara ska en skärm aktiverad i bildskärmsegenskaper men ändå kunna se både datorskärm och tv samtidigt? Hur?  :)

EDIT: Jag har just nu dviuttaget från grafikkortet ansluten till datorskärmen och tv:n är ansluten genom VGAuttaget i grafikkortet.

Om man ska få en bild även på tv:n måste man väl ha 2 st. skärmar i bildskärmsegenskaper anslutna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur när ja skulle posta.  :P

Tror ja ser felet.  ;)

Utöka windowsskrivbordet till denna bildskärm. Inget kryss.

Knappen avancerat < fliken bildskärmar <  ( kommer inte ihåg vad det står riktigt) I alla fall klona skrivbordet, eller va de står?

Snyggt skrivbord föresten.  ;D

:)

Fårlåt ja kanske hade fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...