Gå till innehåll

ThinkPad T42


nikhag

Recommended Posts

Saxat från www.winsupersite.com The Lenovo ThinkPad T60p that is my primary notebook computer includes some esoteric hardware that Vista can't figure out, including an internal EV-DO wireless modem and a biometric processor that's part of its embedded fingerprint reader. And that's about it.

Låter som det inte skulle vara några problem med thinkpads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Vista Ultimate ok det kommer upp en blå ruta strax efter att inloggningsrutan kommit fram...det verkar som att den inte kommer varje gång man loggar in...

Har kört in alla Updateringar via Updates men det verkar inte hjälpa als...någon som har några tips att ge mig varför den gör denna BlueScreen ?

Har dumpfilerna om någon vill kolla in dem...

Kör ju med en ThinkPad T42 2374-k5g 1.7Ghz 2Gb RAM ATI Mobility Radeon 9600/9700

//Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får du för felmeddelande eller STOP-kod och vilken fil hänvisar den eventuellt till?

Ett tips är att se till att du har senaste BIOS och embedded controller:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-50273

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-50279

// Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en ominstallation och blev av med problemen, har dock en fundering på om IBM tänker släppa några Vista drivrutiner för fingeravtrycksläsaren ?

//Niklas

Det kommer dom nog, i sinom tid :) Jag har samma problem med min Dell-laptop, det finns inga drivare för fingeravtrycksläsaren :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...