eda Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Jag har fått ett problem med firefoxen. När jag startar upp firefox , står startsidan och hoppar. Trycker jag på uppdateringsknappen så blir allt normalt igen. Har provat avinstallera samt installerat om foxen igen , men utan resultat. Kan det ha att göra med att jag har installerat : Vista Transformation Pack 6 RC1 , och i sånt fall kan man åtgärda det på något sätt? Mvh : Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Kan det ha att göra med att jag har installerat : Vista Transformation Pack 6 RC1 , och i sånt fallkan man åtgärda det på något sätt? Är detta ett tema till firefox? Om så är fallet så hjälper det sannolikt avv avinstallera det. Först kan du prova med att välja att använda ett annat tema - helst standardtemat, starta om foxen och se om hoppandet försvinner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Hej. Vista Transformation Pack 6 RC1 har uppdaterats till färdig version. Alltså ingen RC längre. Hämta en ny. (Har det inte själv) Annars får vi städa bort Foxen ordentligt och göra en ny install. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 Tack Landsfiskalen , jag provar med det och återkommer om det löste problemet. Mvh : Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Va lite för snabb här. Kunde inte hitta den senaste versionen där Stenis länkade under anpassning / teman. Dom kanse inte har hunnit uppdatera där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Jag läste lite mer ingående om vista transformation pack och där skrev dem om denna bugg med firefoxen. Det är bokmärkesfältet som spökar , men så fort man har lagt till en länk där så är problemet löst. Tog mej ett antal timmar att lösa detta. Annars är jag helnöjd med Vista-looken , verkligen snyggt arbete. Mvh Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Vista Transformation Pack 6 vart kan man ladda ner det ordentligt får bara ner 50Kb sedan dör det.... Hur stort är det, är det 32 Mb eller något.. fick se en på 12,5Mb Kan man få en bra länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Tror de e denna. http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4924 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Här kan du ladda ned den : http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...tion-Pack.shtml Den ligger på 30,2 MB Mvh Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Här kan du ladda ned den : http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...tion-Pack.shtmlDen ligger på 30,2 MB Mvh Eda. Läs instruktionerna noga.Man kan konfigurera hur man vill efteråt genom maintenance center. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Ett litet transfomeringstips..... Tänk på att de här packen byter ut en massa systemfiler. Om man efter att man lagt på "packet" gör andra modifieringar så sitter man där med ett lite knöligt läge dvs det går inte att avinstallera packet. Viktigast är att man har fungerande Systemåterställning så man kan backa enkelt. Annars är det bara att installera om....dvs om man har en riktig XP skiva. Via en Recoveryskiva så är det då värre. Kanske är den här versionen bättre men tidigare har kunnat strula till det totalt om man fipplat vidare med sin burk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Jag har avinstallerat och installerat detta program själv utan problem.( i jakten på mitt firefox-problem) Men som sagt , det gäller att vara noga. Via kontrollpanelen "lägg till ta bort program" kan man avinstallera. Mvh Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Jag har avinstallerat och installerat detta program själv utan problem.( i jakten på mitt firefox-problem)Men som sagt , det gäller att vara noga. Via kontrollpanelen "lägg till ta bort program" kan man avinstallera. Yup, har själv gjort det med RC1. Det viktiga är att inte göra andra modifieringar som man ev hittar för då kan det bli stora problem med en avinstallation. Ett annat läge är att MS ger ut en uppdatering som skriver över samma fil/filer som packet installerat. Man hittar ett antal som får rådet att "fram med XP skivan" i deras forum. http://www.jcxp.net/forums/index.php?showforum=83 Nu borde den här versionen vara bättre än tidigare men jag skulle iaf vara försiktig och tänka på det här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Självklart ska man vara försiktig , (själv tänker jag inte vara det) eftersom jag funderar på att skaffa ett riktigt vista snart. Kul att testa iallafall och hittills har det fungerat bra. Tack för tipset om trenmicro i tidigare tråd Plun. Jag är supernöjd med TM internet security.(slängde ut mitt norton , med några månader kvar) Det bästa jag gjort. Tack Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Är det bara mig det är svårt att ladda ner den för 4.5 Kb i sek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Är det bara mig det är svårt att ladda ner den för 4.5 Kb i sek Har den fastnat? Ta en sväng med ccleaner och testa igen. Eller har du valt nån slö "mirror", downloadställe? De va samma download på majoegeeks, föresten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Har funnit den på ett antal ställe men det är lika segt överallt... men man kan väl se en rulle så lönge så går väl tiden iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Kanske bara är en seg internet dag, som det kan bli ibland. Bare o vänta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Nu har jag fått den och skall installera..... Skall ta bort en massa annat skit samtidigt ... sålla lite bland alla programmen.... Samt ominstallera firefox.... förljde ett tips här utan att göra återställningspunkt och firefox tog hundra år på sig att göra.... Tror att man måste skilja på om man anger att ett tips är till en bärba eller en stationär... för det verkar vara en himmla skillnad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Kan va olika på olika datorer, eftersom man har olika program och sånt. Släng Fox mapparna när du har avinstallerat. En finns i c:programMozilla Firefox och en under ditt användarnamn Application data. Mozilla heter den mappen. Om du vill spara dina bokmärken. Bläddra vidare ner i mappen under application data tills du ser en massa filer. Spara Bookmarks.htm och Bookmarks.bak. Bara och klistra in igen efter den nya foxen installationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Bokmärkena sparar jag en gång i veckan så det har jag koll på.... sedan skall jag radera allt som har med foxen att göra.... Finns det någon annan trevlig webbläsare man kan testa??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Opera är en trevlig webbläsare , finns att ladda ned här : http://www.opera.com/download/ Eda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Ok tack för det... skall bojkotta FF en vecka och se vad Opera har att erbjuda hehehe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Nu är vista insp installerat och jag är nöjd och Opera är installerat och jag är nöjd där också... Nu skall man bara botanisera i Opera och fixa alla favoriter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts