Gå till innehåll

DVD problem


mattish92

Recommended Posts

Hej!..

Jag har ett litet problem med min dvd på datorn, det är precis som den inte läser dvd skivan för den registrerar inget i datorn?.. Varken spel dvd eller att bränna en dvd funkar.. Inte e det drivrutinerna tror jag ? :/ 

tacksam med lite hjälp på traven :)

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med min i en av datorerna. Själv misstänker jag att det gått sönder helt enkelt. Den finns i enhetshanteraren och i "Den Här Datorn" men ger samma symtom som du beskriver... Har testat datorn med både XP och Vista och får samma problem.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!..

Jag har ett litet problem med min dvd på datorn, det är precis som den inte läser dvd skivan för den registrerar inget i datorn?.. Varken spel dvd eller att bränna en dvd funkar.. Inte e det drivrutinerna tror jag ? :/ 

tacksam med lite hjälp på traven :)

//Martin

Modell på dvd spelaren?

Generellt för båda: är att gå till "Enhetshanteraren" för att avinstallera enheten som krånglar, stäng av datorn.

Öppna skalet, kontrollera alla anslutningar att de sitter som de ska, dvs rättvända och med strömsladden fast etc. Kolla även moderkortets anslutningar.

Om det är som det ska, skruva fast skalet igen.

Starta upp datorn så att den får hitta drivrutiner och enheten igen. Finns inte enheten nu, gå till BIOS och kontrollera att enheten finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...