Gå till innehåll

Vilken typ av bärbar


Recommended Posts

Hej!

Jag vet inte om det har diskuterat förut, men har en fråga om hårdvaran till bärbara.

Jag funderar vilken av dessa märke skulle man välja i samband med Vista?

Vilken hårdvara ska man välja om det är så jämnt?

Acer Ferrari 1005WTMi

CPU: AMD Turion 64 X2 TL-60 

RAM: 2048MB

3D:  Radeon Xpress 1150, 256MB

Sony Vaio VGN-SZ3XP

CPU:  Intel Core 2 Duo T7200

RAM: 2048MB

3D: GeForce Go 7400, 128MB

Ska man gå efter CPU eller grafikkortet? Nackdelen är att Geforce har inte 256MB i nu läget och AMD kommer att ha ensamrätt till ATI, så man kommer inte att se 256MB grafikkort i samband med Intel på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de två datorerna skulle jag ha valt en Ferrari.

Nvidia har visst kort med 256MB och jag har själv en Intel-CPU i min laptop med ett Nvidia-kort med 256MB minne (med Turbocache, 64MB på kortet och 192MB lånat från RAM).

Vad ska du göra med bärbara datorn? Om du ska spela spel på den så är ju grafiken att prioritera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte spela heltid på en bärbar. Men självklar är det kul att kunna testa lite nya spel då och då. Speciellt när man vill skryta lite inför sina vänner  ;D

Frågan är också. Hur mycket 3D-kort behöver Vista för att köra sin lita operativssystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikten. Nu är det bara att vänta och se om förinstallerat Vista är bättre än den version som man får installera själv. Borde inte vara nån skillnad. Men förinstallerat borde har haft ett grundlig testning innan de kan komma ut på marknaden, så jag hoppas att alla drivrutiner är grundlig testade.

Jag kommer nog att vänta lite innan jag skaffar mig en bärbar. (Kanske till slutet av denna månad  ::))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av Zepto hamnar inom min krav lista.

Mina krav:

CPU: 2GB

Ram: 2048MB

HD: 160GB

Vikt: under 2Kg helst.

Skärm: mindre än 14tum.

Den ska vara portable, jag pendlar mycket så inga 15-17tummare. Om den är för tung så är datorn mer som en stenplatta som man släppar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...