Gå till innehåll

problem med nätverksanslutning


Recommended Posts

hey!

jag har fått ett problem, när jag startar datorn är den helt seg och står stilla ett bra tag vid skärmen där det står "personliga inställningar läses in" osv, och när skrivbordet väl kommer fram står det stilla ett tag där också innan ikonerna kommer fram. När allt till slut laddats klart står det att jag har "ingen anslutning eller begränsad anslutning till nätverket" och jag kommer inte ut på internet. Men efter omstart fungerar det direkt (då är inte datorn seg under uppstarten). Vad kan det vara för fel?

Lite luddig förklaring kanske  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tyvärr inga svar på det men jag har samma problem med min inbyggda nätverkskort men har ett annat som fungerar hur bra som helst du kanske ska testa det=)

min skickar ut men tar inte imot internet ??? ::)

men i vista hade jag inte drivisar till den tror jag ,men du gör så här av installera båda två och låt den installera om den själv och se då för det kan vara strul med driviserna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte internet på min inbyggdanätverkskort ett varnings på iconen och det hjälper inte avaktivera ich aktivera den igen för inget händer då men ibland när jag av installerar drivisarna och installerar om den så har jag internet=)

så nu då=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får nog ta tillbaka att allt fungerat...för nu har anslutningen till internet brutits helt utan vidare några ggr...

nu har bytt ut Outpost mot Comodo eftersom det kom upp "tillåt/neka"-rutor hela tiden  >:(

problemet är bara att jag blir varnad för att Outpost är inaktiverat och jag rekommenderas starta det...trots att det är avinstallerat!  ??? (och jag har kört CCleaner efteråt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha.  ;D

Visa alla dolda filer och mappar, skyddade operativsystemfiler mm.

Under ditt användarnamn i Applikation Data. Släng dom gamla mapparna, dom du har avinstallerat. Gör likadant i programmappen under C:

Kör en registerstädning. CCleaner hittar några få. Regsupreme Pro hittar flera tusen fel.

http://www.majorgeeks.com/download4256.html Funkar gratis en månad.

Välj språk < registerstädaren < normal genomsökning < på menyn däruppe, välj alla < där nere igen, fixa. Gör likadant igen med en djup genomsökning.

Sen kolla programmen. En del som du har slängt kan synas i listan. Ta bort dom med.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror fortfarande på att om du gör som min föra inläg så kan den fungera

Japp jag installerade om drivrutinerna och sen dess har det inte krånglat  ;D

tackar för det...

Ha ha.  ;D

Visa alla dolda filer och mappar, skyddade operativsystemfiler mm.

Under ditt användarnamn i Applikation Data. Släng dom gamla mapparna, dom du har avinstallerat. Gör likadant i programmappen under C:

Kör en registerstädning. CCleaner hittar några få. Regsupreme Pro hittar flera tusen fel.

http://www.majorgeeks.com/download4256.html Funkar gratis en månad.

Välj språk < registerstädaren < normal genomsökning < på menyn däruppe, välj alla < där nere igen, fixa. Gör likadant igen med en djup genomsökning.

Sen kolla programmen. En del som du har slängt kan synas i listan. Ta bort dom med.

:)

Hittade ingen mapp som tillhör Outpost...jag har kört normal och djup genomsökning några gånger men ändå varnas jag för att Outpost är inaktiverat  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en grej bland programmen som jag tog bort (i regsepreme pro alltså)

Men i program-mappen eller i application data hittar jag inget...och varningarna är fortfarande kvar  ???

Kanske skulle testa att installera det igen och avinstallera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...