Gå till innehåll

Ang Ultimate Extras


Dennis666

Recommended Posts

Hej, undrar om det bara är jag eller ni andra oxå som INTE hittar några Extras om man kör Svenskt Ultimate??

Nån som vet om det kanske är senarelagt för de svenska versionerna?

Testade sen installera Engelskt Ultimate och då hittade jag alla som ska finnas, installerade då svenskt språkpaket och det funkade fint förutom att Texas Hold Ém fortfarande blir på Engelska då=).. liten detalj, men ialf. ;D

//Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som hände om man installerar engelskt språkpaket på en svensk vista..fungerar ultimate extra då...

Det fungerar inte. Alla Windowskomponenter som installeras måste vara på samma språk som själva operatvisystemet. Det är det som är problemet med svenska XP Media Center eftersom det är ett engelskt Media center med svenskt språkpaket på. Dessa användare måste installera engelska IE7 men då är problemet att språkfiler för att få IE7 på svenska saknas och kommer senare. Hoppas du är med på noterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar i forumet!

För övrigt tycker jag Vista fungerar mkt bra. I min installation finns följande program installerade och fungerar prima.

Office 2007

Nero 7.0 Premium  *Scout disabled*

Winamp 5.32

Img Burn

Dvd Shrink

Any DVD

Firefox 2.0

Registry Mechanic 6

Spy Bot 1.4

Spyware Blaster

Nod 32 2.7

CC Cleaner

Vlc

U Torrent

Logitech Setpoint 3.30

Adobe Photoshop Elements

Adobe Reader 8

Daemon tools 4.08

Damn NFO

Internet download manager 5.7

Power ISO

MSN Messenger

NFS Carbon...... krashar som det vill

NFS MW

Pop Cap Games

Sagan om Ringen 2

Age Of Empires 3

sen ett par spel till

kanske kan det ge vissa andra lite tips..

//Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Svenska Vista Ultimate, och Poker mm fanns inte att välja i första skedet, utan efter ha installerat engelska språkpaketet så kom resten.

Bootade upp min bärbara med XP för att komma åt handelsbanken mm (som inte funkar ihop med Vista än) och jäklar vad allt gick segt i XP nu när man är van Vista.. tummen upp för Vista och dess snabbhet!

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ladda ner Personal 425...det är det gamla inlogg programmet..när du installerat och importerat cert så går du till inställningar/wbbläsare och språk...klicka på fråga efter e leg varje gång...starta om personal och logga in på banken...då får du acceptera active x 3 gånger...sen funkar det som vanligt....kostade många timmar o lura ut detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Men jag installerade bara programet och sedan var det klart! Behövde och fick aldrig några active x aktiveringar som man fått förut i XP mm.. men men det funkar lika som i XP nu, så ännu ett skäl att inte boota upp i XP nu :)

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installerar du allt som finns först så funkar dreamscene med oavsett om du har provversion eller ej

Som sagt, DreamScene är inte släppt offentligt ännu så en sådan diskussion platsar inte här ;)

Kommer det efter ett tag att finas till de andra vista versionerna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...