Gå till innehåll

Home Premium eller Buisness ??


mathie1

Recommended Posts

Tjenna ....

Undrar bara vad jag ska välja .... har kollat på diverse siter och denna ända skillnaden mellan dessa 2 är att jag inte får något media center i buiness ... eller har jag fel ?? Är media center motsvarigheten till Media player 11 eller e jag ute o cyklar helt ?? För isf finns ju tex VLC och Winamp som alternativ. Varför jag undrar är att jag kan få en Buiness gratis medans Home premium får jag köpa själv ...tacksam för svar

// Mathie1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske skulle vara en idé att googla lite på media center för att få en bättre bild av det hela...men jag ska försöka förklara lite enkelt....

för det förta media center är inte media player...media player 11 finns i alla versioner av vista (förutom möjligvtis vista starter)

Media center är ett gränsnitt där all media är samlat under samma tak...du kan se på bilder, lyssna på webb-radio, lyssna på musik (t.ex mp3), kolla på tv höra på radio ( dessa två kräver dock att du har ett tv-kort installerat i datorn)...dessutom kan du ju då koppla datorn till din tv och på så vis har du ett komplett multimedia center. sedan finns det nåt som heter i stil med media-center extenders (betyder i praktiken xbox 360 idagsläget) vilket innebär att om du har en xbox i huset kan koppla upp den mot media center och så får du samma funktionalitet i den (altså media-center funktionalitet) som i datorn...

men om du inte behöver något av detta...vilket man knappast behöver om man inte har tänkt koppla datorn till tv:n och använda den som t.ex digibox så ser jag ingen anledning att välja home-permium framom business speciellt inte om man får det gratis

// johnzered

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...