Gå till innehåll

Grafikkort?


Recommended Posts

Hej,

Det nya grafikkortet jag köpte till min nya dator har stöd för 2st skärmar! Men när jag tittade på grafikkortet när jag fick det så var det ett helt annat uttag än vad man ska koppla in en simpel skärm till! (alltså det fanns 2st uttag, den ena var ju vanlig .. men den andra inte) Vad kan man skaffa så att man kan använda båda två uttagen? :) Alltså koppla in 2st skärmar.

Sen en annan sak .. innan i min gamla dator så hade jag ett "GeForce MX4000" .. Och i programet som man fick till grafikkortet så kunde man "klona" bildskärmen, passade perfekt då man kunde kolla film på tv'n!  ;D Men med det nya grafikkortet som båda är Bätte och Nyare! Finns inte den inställningen alls! :S Jag har iaf inte hittat det .. blev bra besviken! .. Men om det nu STÅR att den klarar av 2st bildskärmar! Hur hade dom tänkt att man ska klona då!?  :o ställa in så att den ena skärmen t ex bara är en extraskärm! (alltså utan startmeny saken) Perfekt då jag gör musik! man kan ha en sak på den ena skärmen och lite annat på den andra! så man kan dra fram och tillbaka så bäst man vill!

Någon som kan hjälpa!?

Btw, här är grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325480

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vita uttaget är för att ansluta en skärm digitalt och det blåa uttaget är för analog anslutning. Alla datorbutiker har kablar eller konverterare mellan digital-analog om du behöver.

Vad gäller Nvidia-drivrutinerna och dess kontrollpanel så är det mycket som saknas ännu, läs mer om det i Release notes, http://us.download.nvidia.com/Windows/100....lease_Notes.pdf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...