Gå till innehåll

Frågor om Asus-moderkort och Vista


Recommended Posts

Tja

Satt o lsäte lite om Asus moderkort.

Som jag förstod de rakt av så ska de kunna gå ner i sk "sleep-mode" medan datorn fortfarande överför filer, laddar ner saker osv. Så uttrycker dem sig iaf.

Ja kör Vista och väljer jag sleep så slocknar ju datorn, för att när man trycker på start knappen starta upp i Windows direkt efter ett par sek.

MEn det är ju inte det tror ja...

Kan det verkligen stämma?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså till sak.

AI-nap funtionen är till för de som absolut behöver stänga av burken, men slipper de besvärande delarna med att starta om program, spel samt andra funktioner.

Det betyder inte att det automatiskt fortgår när du som användare stänger av datorn(ingen ström).

Du fortsätter från samma del av programmet/spelet utan att behövt spara.

Vad gäller nätverksrelaterade saker fattar du själv hoppas jag, NEJ den tankar inte medans den är avstängd >_<.

Hoppas du fått klarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag enligt däg lät dum, men jag tkr då att det int är uppenbart att det inte ska finnas något energi läge där den bara gör vissa saker...

Jag citarer:

"Med AI Nap kan du släcka ner din PC utan att uppgifterna den arbetar med stängs ned. Systemet fortsätter att arbeta med minimal energiförbrukning och ljudnivå när du är tillfälligt frånvarande. Den fortsätter att ladda ner filer eller köra applikationer i det tystaste läget medan du sover. Tryck ner en tangent eller klicka med musen så vaknar systemet på några sekunder. "

Så som Du förklarar "AI-Nap" så är det ju inget annat än klassisk sleep/hibernate, och det är inget konstigt, en snapshot av RAM-minnet sparas antingen i RAM-minnet eller på hårddisken, resten av komponenterna är strömlösa (förutom nätverkskort och ramminne).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

Satt o lsäte lite om Asus moderkort.

Som jag förstod de rakt av så ska de kunna gå ner i sk "sleep-mode" medan datorn fortfarande överför filer, laddar ner saker osv. Så uttrycker dem sig iaf.

Ja kör Vista och väljer jag sleep så slocknar ju datorn, för att när man trycker på start knappen starta upp i Windows direkt efter ett par sek.

MEn det är ju inte det tror ja...

Kan det verkligen stämma?

Isfall missuppfattade jag.

vad heter funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mitt citat, där står det AI Nap

Det är himla illa.

Aldrig lyckats  med något i närheten. Har acceptat allt som har med det att göra i bios(uppdaterade dessutom bios igår). Installerat senaste programvaran.

Sleepmode samt alla andra funktioner som har med psu att göra är sig lika.

Hoppas någon kommer med något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...