Gå till innehåll

DVD-BRÄNNARE Hur ser man var


Recommended Posts

Hejsan, Undrar hur man ser,  eller tar reda på hur,  fort den DVD brännare man har i datorn klarar av att bränna dvd-r skivor.  Även cd. Och alla de andra varianterna

Hur får man reda på det. ??? ??? ???.

Har sökt överallt, har tagit hem info tool.  Men skrivhastigheten står inte >:( >:( >:(.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Häls Nybörjaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom
Hejsan, Undrar hur man ser,   eller tar reda på hur,  fort den DVD brännare man har i datorn klarar av att bränna dvd-r skivor.  Även cd. Och alla de andra varianterna

Hur får man reda på det. ??? ??? ???.

Har sökt överallt, har tagit hem info tool.  Men skrivhastigheten står inte >:( >:( >:(.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Häls Nybörjaren

Kolla vad är det för model och kolla i tillverkarens hemsida där ska det stå allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner EVEREST den bästa programmet tycker jag som kolla prestanda i datorn och MYCket mer

den kollar upp allt du har i datorn

Cd + mm fakta

Dvd +mm fakta

Cpu + mm fakta

Ram +mm fakta

HD+ mm

Modekort (model)+ mm

OSV ............och bättre än vad du tror också

ladda ner de oss www.demonoid.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiskalen,  man ska väl kunna bränna med den hastigheten som brännaren

är tillverkad för att kunna bränna????.  I mitt fall så kan brännaren ta 6X hastigheten

när det gäller dvd-rw.

Däremot undrar jag om man inte hittar några uppdateringar på tillverkarens hemsida

så finns det heller inga någonstans eller ???.

Däremot så uppdaterade jag firmware.

Hoppas du kan hjälpa mig med mina undringar Landsfiskalen??.

Nybörjaren.

Min brännare heter,  LiteOn,  SOHW-1673S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för era svar Stenis och Landsfiskalen. ;D  Vilken bra sida.

Jag gick in på Firmware page och

slog upp min brännare.  Men det finns ju flera Firmware uppdateringar att välja på ???

Alla började på js  Hur ska man veta vilken av de man ska ha ??? ???.

Nybörjaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer ja med några korkade frågor igen.  :D

Behöver vanliga spelare (ej brännare) också uppdateras?

Och själva flash,ningen kan jämföras med bios? Fast det är inne i brännaren? Inga filer på hårddisken?

Ja har aldrig tänkt på detta förr, för min brännare uppdaterar sig självt. (Liveupdate)

BTC DVD dual Double Layer 16x (usb)

Hoppas det inte låter för korkat.  :-[  ;D

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske Stenis kan hjälpa mig med en fundering, ???  alltså min brännare har nu fått senaste Firmware.

Men drivrutiner finns inga på min tillverkares hemsida utan det är från Microsofts  update, och de

är i från 2001.

Innebär detta alltså att det finns inga andra uppdateringar för min brännare nägonstans ........förutom

Firmware.

Nybörjaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer ja med några korkade frågor igen.  :D

Behöver vanliga spelare (ej brännare) också uppdateras?

Och själva flash,ningen kan jämföras med bios? Fast det är inne i brännaren? Inga filer på hårddisken?

Ja har aldrig tänkt på detta förr, för min brännare uppdaterar sig självt. (Liveupdate)

BTC DVD dual Double Layer 16x (usb)

Hoppas det inte låter för korkat.  :-[  ;D

:)

Det kommer firmwareuppgraderingar för vanliga läsare också, men dessa behöver inte uppdateras i samma utsträckning som brännare (eftersom en av anledningarna till att uppgradera firmware i brännare är att lägga till stöd för nytt media och nya bränningshastigheter på mediat).

Alla hårdvaruenheter har ett inbyggt styrprogram som kallas firmware. Detta kan liknas vid BIOS och finns i CD/DVD:er, hårddiskar, skärmar, grafikkort osv. Firmwareuppgraderingar är dock absolut vanligast för CD/DVD-läsare och brännare men det förekommer firmwareuppgraderingar för grafikkort, hårddiskar osv.

Precis som vid en BIOS-uppgraderingar läses bios/firmware in från hårddisken men när det väl är överfört till flashminnet så kan filerna på hårddidken tas bort :)

Hoppas detta ger lite klarhet i det hela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske Stenis kan hjälpa mig med en fundering, ???  alltså min brännare har nu fått senaste Firmware.

Men drivrutiner finns inga på min tillverkares hemsida utan det är från Microsofts  update, och de

är i från 2001.

Innebär detta alltså att det finns inga andra uppdateringar för min brännare nägonstans ........förutom

Firmware.

Nybörjaren.

För alla optiska enheter, CD, DVD-läsare- och brännare så finns det inbyggda drivrutiner i Windows och du ska aldrig behöva (och kan inte) uppdatera drivrutinerna för din brännare (förutom i enstaka fall). Firmwareuppgraderingen uppdaterar dock själva programvara för brännaren och är den enda uppdatering du behöver göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen  ;D  vad bra, nu har jag fått klarhet i detta.  Tackar Stenis för värdefull info.  ;D ;D ;D

Kanske Stenis kan hjälpa mig med en fundering, ???  alltså min brännare har nu fått senaste Firmware.

Men drivrutiner finns inga på min tillverkares hemsida utan det är från Microsofts  update, och de

är i från 2001.

Innebär detta alltså att det finns inga andra uppdateringar för min brännare nägonstans ........förutom

Firmware.

Nybörjaren.

För alla optiska enheter, CD, DVD-läsare- och brännare så finns det inbyggda drivrutiner i Windows och du ska aldrig behöva (och kan inte) uppdatera drivrutinerna för din brännare (förutom i enstaka fall). Firmwareuppgraderingen uppdaterar dock själva programvara för brännaren och är den enda uppdatering du behöver göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...