Gå till innehåll

Office Online fungerar inte!


Up2

Recommended Posts

Hej! Det har uppstått nåt fel när jag ska hämta uppdateringar från Office Update. För nåra minuter sedan dök det upp en uppdatering från Microsoft som skulle kolla om man använde äkta XP. Det är klart att jag gör det, fick ju det med Dell vid inköpet av min dator (varför vara olaglig?).

Så, efter att programmet sa att jag använder äkta programvara (bla, bla, bla), tänkte jag titta efter uppdateringar till Office 2003. När jag startade IE7 och surfade vidare till Microsoft Office Online / Office Update, krävde sidan att jag skulle installera "Office Genuine Validation" eller vad det kallas...

"OK", tänkte jag och installerade det. Fortsatte vidare, men DÅ UPPSTOD PROBLEMET! Jag kom till sidan som heter:

Äkta programvara från Microsoft

När jag läste texten stod det att jag inte använda äkta Office 2003. Vadå 'inte äkta'? Så skulle jag visst länkas vidare för att köpa Office för 1300. Knappast! Typiskt just att det är OEM, så då får jag ingen support. Hade ändå inte spelat nån större roll, supporten å garantin skulle ändå vara slut.  >:(

Någon där ute som har råkat ut för samma situation som jag? Snälla, hjälp mig någon!  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...