janus44 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Kör Vista Home Premium. Jag har två HD på 250Mb vardera. Sen finns en partition på 7 Mb för återställning. När jag tar backup så hamnar den alltid på partitionen, den blir ju full direkt. Jag kan inte styra backupen till D: som jag skulle önska. Är det någon som vet hur jag ska göra. janne > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Kan du inte välja vart du vill spara backupen om du går till Säkerhetskopiering och återställning > Säkerhetskopiera dator? Kom Vista förinstallerat när du köpte den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted April 3, 2007 Author Share Posted April 3, 2007 Jag kan bara välja E:recovery eller DVD. Den fanns när det var XP, innan jag installerade Vista. Det går ju inte att ta backup på samma diska som backupen läggs på. Men även om jag markerar bort D: så är det samma val som tidigare. Behöver nog en disk till för backupen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Om den är förinstallerad så är det säkert så att datortillverkaren har skapat en designerad recoverypartition och det är nog därför du inte kan välja en annan. Vilket märke och vilken modell är det på din dator ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts