vajlent Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Hur stor är skillnaden på dessa om man bortser från det snygga "aero" temat, media center osv? Är "premium" roligare rent visuelt, typ som ikoner, shell style m.m eller är det bara "aero" temat som gör det hela? Finns det någon version av "iconpackager" som är kompatibel med vista, oavsett vilken version av vista man har? Tack på förhand + ett kanon forum!!! //vajlent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Vajlent som i Fmsweden Vajlent? :] Jämföra Vista : http://www.microsoft.com/windows/products/...ons/choose.mspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Vajlent som i Fmsweden Vajlent? :]Jämföra Vista : http://www.microsoft.com/windows/products/...ons/choose.mspx Japps, vajlent som i FMSweden vajlent ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Okaj, trevligt. Med andra ord så är det ingen idé att köpa Basic, då kan man lika gärna installera trnasformation packet till xp. Skall du ha Vista ska du ha Premium ekker Ultimate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Jag har "home basic" nu & är kanon nöjd med det! Man har ju bättre koll på sina grejer nu med Vista Sen tror jag inte jag kan köra "aero" temat så då räcker det nog med "basic". xp suger ju SÅ kraftigt!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Vad har du för dator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Laptop, Acer Aspire, me 64mb intergrerad grafik så aero temat är bara att glömma! Men kunde köra en massa "glass" teman med windowblinds när jag hade xp innan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Laptop, Acer Aspire, me 64mb intergrerad grafik så aero temat är bara att glömma!Men kunde köra en massa "glass" teman med windowblinds när jag hade xp innan... Vad är det för integrerad grafik? Går att köra "aero" med Vissa kort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 Ja du, det är nog inget höjdarkort, det sitter ju inga höjdargrejer i denna datorn för övrigt så... men; Korttyp -SIS Mirage Graphics (Microsoft Corporation-XDDM) Kortinformation -Kretstyp: SIS 760 -DAC-typ: Internal -Kortsträng: Mirage 2 -BIOS-information: 2.27.g8 Det är den information om kortet jag kan hitta. Hade ju varit kanon med en update på det, men har svårt att hitta det :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Nej om det är ett sånt kort ser det tyvärr mörkt ut på Aero-fronten :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Ram, processor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Ram måste vara minst 2 GB det är det enda jag vet, alltså på en ny dator med häftigt grafikkort och stooor skärm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts