Gå till innehåll

usb/mp3 problem


pven

Recommended Posts

Jo som rubriken lyder har jag problem med mp3 spelaren, när jag kopplar in den i usb uttaget.

Datorn startar om sig direkt när jag sätter in den.. Detta problemet dök upp för nån månad sen. Kanske  är det något virus, men nod32 hittar dock inget. Blir väl förmodligen att göra en formatering DOCK inget jag skulle vilja. Men innan tänkte jag att det skadar väl inte att fråga. Någon som varit med om något liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att återställa alla usb grejer...

Stäng av datorn -> dra ut sladden ur vägguttaget -> tryck på startknappen -> stoppa i sladden igen och starta datorn med din mp3-spelare inkopplad och låt datorn jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey hur installerar min drivrutiner till usb då?  ::) jag känner mig inte så hemma på just den fronten tyvärr. Det man skulle vilja veta är hur det kommer sig att det funkade jätte bra för några månader sen och nu bara krånglar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontrollpanelen> system> Manskinvara> enhetshanderaren sen hittar du USB högerklickar på den sen trycker du egenskaper avinstallera (eventuellt starta om datorn) sedan kontrollpanelen> system> Manskinvara> sök efter ny maskinvara och installera och sendan kanske starta om igen och testa och se om du fortfarande har problemet kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator?

Usb-drivern finns på datortillverkarens hemsida. Om du har tur, är det bara ett program att installera. Eller så får man spara filen och bläddra till den från usb:arna i enhetshanteraren. En i taget. Drivern kallas "Chipset" på min burk i alla fall.

Det krånglar bara för att microsoft va tvungna att få iväg en säkerhets-patch, fort som f.. Kolla tråden...

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5875.0

Massor av problem överallt.  :P Ja fick formatera om två ggr innan de funka.

:)

Ado hann vist före, orkar inte ändra.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag höll på lite inatt och försökte fixa det.. med uppdateringar osv. Lyckades inte få det att fungera så stängde av datorn. Sen när jag skulle sova lät jag mp3 spelaren ladda i datorn under natten då datorn var avstängd. På morgonen nu funkade allt precis som vanligt  ;D

tack för hjälpen allesamans =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...