IJ05 Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Hej, Jag försöker att använda min E-leg i Vista men blir hela tiden utsläng och underrättad om att jag inte är ansluten till internet, att anv.E-legk i XP funkar utmärkt. Är detta ett fel i Vista eller är det fel på min dator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Garanterat VISTA, jag har samma problem. Tur nog så har jag en dator till med XP på. Skall ta en titt på bankens hemsida och se om de har en version till VISTA. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest af Gultarp Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Jag har Vista Home Premium 64 bit, svenska. Jag hade problem med att ladda ner Bank-ID på den. Provade via SEB och Swedbank. Efter några veckor lyckades jag att ladda ner Bank-ID via SkandiaBanken. Men hur det gick till minns jag inte. Var krångligt i alla fall. Min teori är att Microsoft har sett till att det skall vara supersäkert, åtminstone i 64 bit versionen, och att bankerna inte hänger med riktigt. Jag har läst på andra fora att det är ett problem med bankinloggningar också i andra länder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Jag använder Sparbaken Finn som också har Bank-ID. Enligt dem behöver man lägga till banken bland de betrodda webbplatserna i Internet Explorer 7. Test samma sak mer din bank Läs mer här: http://www.sparbankenfinn.se/ContentLinkFinder?PUB_ID=141005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Jag använder Sparbaken Finn som också har Bank-ID.Enligt dem behöver man lägga till banken bland de betrodda webbplatserna i Internet Explorer 7. Test samma sak mer din bank Läs mer här: http://www.sparbankenfinn.se/ContentLinkFinder?PUB_ID=141005 Lagt in min bank där sedan tidigare, ingen förändring... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts