stockholmare23 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Jag har satt in ett nytt grafikkort, inte det senaste och bästa, men ändå bättre än det som fanns inbyggt i moderkortet tidigare. Nu tycker jag att bilder har blivit grynigare och "pixliga", och då man streamar film på nätet så är det tydligt sämre kvalitét. Jag har kollat runt i inställningarna men allt tycks vara okej. Någon som har något tips på vad jag kan göra? PS: Jag har ett Nvidia GeForce 7100 GS 256mb, så då ska man väl inte behöva få dålig bildkvalitét? :DS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Har du de senaste drivrutinerna för kortet??? Kan göra stor skillnad: http://www.nvidia.se/page/drivers.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stockholmare23 Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 Ja, jag har ju det :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkie Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Jag la in själv en ny grafikkort i datorn,hade ungefär samma problem,och några personer sa till mig att när man bygger in något nytt i datorn så borde man formatera om datorn,och det var det jag gjorde...Och nu är allt perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stockholmare23 Posted May 14, 2007 Author Share Posted May 14, 2007 Det har jag också provat, men det blev inte bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkie Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Jaha,men kanske provat med att kontakta dem?T.ex. tillvärkaren eller affären du köppte i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Kanske på väg att gå sönder? Start < kör < Skriv dxdiag Och testa där. Men ändra inget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stockholmare23 Posted May 17, 2007 Author Share Posted May 17, 2007 allt såg bra ut där :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts