Gå till innehåll

Ta bort kontakter?


Recommended Posts

Jag kör med WLMD och WLM.

Alla kontakter jag har i WLMD lägger till sig automatiskt på WLM-listan. Jag har kollat igenom överallt i WLMD hur man ändrar så den inte gör det. Men hittar inget..

Någon som vet hur man ändrar på det, om det går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge någon annan har din adress i sin kontaktlista, kan du bara blockera den kontakten, inte ta bort den, om jag fattat det hela rätt, så funkar det i Windows Live Messenger hos mig, som jag använder för att prata med barn-barnen. Det har dykt upp ett par förfrågningar och en kontakt fick jag bort den andra är kvar och blockerad, men kan ej tas bort, därför ett av barn-barnen har den i sin lista plus min adress, då blir det så. Men jag kanske har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det var inte så jag menade.

Alltså Windows Live Mail Desktop (WLMD) Lägger till alla mina kontakter automatiskt som jag har i min mailkontaktlista där, till Windows Live Messenger (WLM). Och lägger dom längst ner på listan i WLM med en adressbok som ikon istället för msn-gubben som ikon. Ska man då ta bort den kontakten i WLM så står det att den kontakten försvinner i både WLMD och i WLM eftersom kontakten delas av dom båda programmen.

Och det här var svårt att förklara  :) Men är det någon som har både WLMD och WLM installerat på datorn och har samma dilemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det var väl inte det svaret du väntade, men programmen är antagligen kopplade till varandra och hittar du inget sätt att ändra på det i något av dom, så får du leva med det, så länge du använder bägge programmen.

MSN Messenger och Windows Live Messenger är kopplade till Hotmail och tidigigare så var det likadant där, kontakter i Hotmail fanns även i Messenger. Det kanske är lite beroende på också vad man har för slags konto. När jag inte kunde ta bort adresser i Hotmail, så var jag tvungen att skriva till dom och sen så blev detta fixat på nåt sätt och nu verkar inte den kopplingen finnas kvar längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...