Gå till innehåll

UAC=elände


fjompa

Recommended Posts

Nu har jag använt Vista i ca en månad och allting fungerar ypperligt efter att jag stängt av UAC. Min personliga reflektion är att UAC bara ställer till elände, och att många program som strulat för mig fungerar som de skall nu.

Jag vill inte rekommendera någon att stänga av UAC, men det kan vara värt att prova om ni stöter på program som strular  :)

Själv kommer jag aldrig slå på det igen!

Vad tycker ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tex Winrar, går inte att högerklicka och packa upp. En filmkonverterare (xvid4psp), den slutgiltiga filen kan inte skrivas till disk. Mp3Gain, får inte tillåtelse att ändra i MP3 filerna.

Det här kanske inte är program som alla använder, men för mig blev det problem.

Sen så tycker jag rent allmänt att det blev irriterande att behöva trycka på tillåt stup i kvarten  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pluto

Jag kör med 7-zip i Vista och det fungerar utan problem, Kan va värt att testa och det är ochså gratis.

UAC hoppas jag att det blir bättre med tiden när programmen stöderr Vista för fortsätter det att fråga stup i kvarten längre fram så kommer även jag stänga av det.

När jag körde OS X så finns det en liknande funktion men det poppar en sådan ruta bara upp när du verkligen ska göra en inställning eller något som kan påverka systemet.

Funderar på att införskaffa en iMac men vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...