Grooge Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Har en dator som jag från början haft XP på C: och Vistabeta på D. Efter inköp av nytt Vista installerade jag den på dåvarande D: som vid installationen blev omdöpt automatiskt till C: Efter att ha flyttat det jag ville ha kvar från XP installationen försökte jag formatera den vilket inte gick. Gick då in och kastade allt jag kunde manuelt. Startade om datorn och fick ett felmeddelande om boot disk error.Kör en reparation med Vista skivan och allt fungerar, datorn startar om men jag sitter alltså med en dator som har start filerna på D: som för övrigt är tom. Går detta att åtgärda så att jag får startfilerna på C: så att jag kan formatera D: Vore mycket glad om jag slapp blåsa Vista installationen. Kan någon hjälpa mig. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hämta VistaBootPRO och se hur det ser ut i menyn Manage OS Entries. Markera Vista och se vilken enhetsbokstav det får. http://www.pro-networks.org/vistabootpro/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted June 5, 2007 Author Share Posted June 5, 2007 Den får C: Inte för att jag vet om det har någon betydelse men den står som nummer två i listan av OPen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted June 6, 2007 Author Share Posted June 6, 2007 Har upptäckt att det ligger en mapp på nuvarande D: som heter (Boot) och även en fil som heter (bootmgr) som det inte finns några motsvarigheter till på C: Kan jag lösa mitt problem genom att kopiera dom till C: och sen kasta dom på D: ??? Bönar på mina bara knän om hjäp!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts