Gå till innehåll

Ta bort upgrade?


SaberBlade83

Recommended Posts

Hej!

Jag är extremt ny på Vista och är ingen jätte höjdare på allt vad är datorer. Man hör ju mycket negativt om Vista men mer positiva på senare tid också. Jag har nu Windows XP Media Center Edition på min ganska nya dator. Jag är sugen att testa Vista och har tänkt att uppgradera mitt XP till Vista. De jag undrar är: är det enkelt att ta bort uppgraderingen och återgå till XP igen? Eller medför detta att vissa filer/program kan drabbas av problem under XP senare? Alltså program och filer som ligger på datorn redan nu. Samtidigt, filer som skapas med Vista, stannar de kvar om jag tar bort uppgraderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa och enklaste är att du testar Vista på en egen partition eller disk och inte uppgraderar ditt XP. Läs gärna denna guide också: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...2&Itemid=72

Tänk på, för att installera Windows Vista på en egen partition så får man inte använda en uppgraderingsversion utav Windows Vista, utan man måste ha en fullversion.

En uppgradering ersätter den tidigare versionen av Windows som man har (vilken inte får användas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...