Gå till innehåll

[LÖST] Visning av mappar


Belsebub

Recommended Posts

Jag vill ha lite olika inställningar för olika mappar i utforskaren hur mapparna ska visas ex. i miniatyr i en del och detaljerad lista i en del. Men detta funkar inte, det ändras tillbaka till visningslägen som jag inte vill ha efter att jag har ändrat. Det spelar ingen roll att jag har kryssat i: "kom ihåg inställningar för visning för varje mapp" i verktyg/mappalternativ fliken visning. Eller att jag har försökt att återställa alla mappar.

Dessutom har jag ändrat hur stort jag vill ha fönstret eftersom jag inte vill ha det helt maximerat, men det går också tillbaka till ett jättelitet fönster varje gång.

Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Fliken Visning i Mappalternativ så finns det ett val som heter "Kom ihåg inställningar för visning för varje mapp" Kryssa i den klicka verkställ och sen "Använd i alla mappar"

Då borde det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Nä..Fönsterstorleken vill inte sparas hur noga jag än går efter Venoms guide... Funderar på om jag har kommit åt någon systeminställning i regedit som kan ha ställt till det? Fast jag har ju inte varit inne i regedit på ett bra tag heller och pillat så jag vet inte riktigt vad felet kan vara.

Datorn har helt klart problem med närminnet i alla fall, guldfiskminne  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Nej jag får inte ordning på det här. Otroligt irriterande. Det som inte funkar är alltså att fönstret inte vill "sparas" i sin storleksposition. Fast jag har inställt på "kom ihåg inställningar för visning var varje mapp" Någon som har något förslag? Jag har testat detta i regedit, men utan resultat: http://support.microsoft.com/kb/813711/sv

Finns det något liknande man kan testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Det kan hjälpa att tömma minnet för mappinställningar.

Markera Windowsmappar Storlek/Placering under Windows, Avancerat i CCleaner. Efter omstart bör man avmarkera det

Beskrivning:

Window Size/Location Cache

Windows Explorer stores the view formatting and ordering settings for each folder on your system. After some time, this can contain a large amount of redundant data and may even slow down browsing for files on your system. Selecting this option will clear this data and reset the Windows Explorer display settings to their default option.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag tyvärr inte testa längre för jag har bytt till Vista  :)

Men någon annan kanske kan ha glädje av svaret.

Hoppas det. Jag hade det nyligen. ;)

Har tidigare sett en annan tråd (ej [LÖST]) i samma ämne, men kunde trots idogt sökande inte finna den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...