Gå till innehåll

svcHost.exe


Grooge

Recommended Posts

svcHost, problem som det talas om på XP osv. Jag upplever samma problem i (Vista ultimate) när jag tittar på alla KB artiklar så nämns aldrig (Vista) som drabbat. någon med förslag på lösning  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ta reda på vad io svchost som är ptoblemet. Starta Aktivitetshanteraren och välj Visa >Välj kolumner och kryssa i PID. Kolla sedan vilket PID den svchost-process som tar upp 100% har. Starta sedan en cmd med adminrättigheter och köra "tasklist /svc" och kolla vilka tjänster som i sin tur ingår i just den svchosten. Posta tillbaks vilka dessa är så får vi se hur vi går vidare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1032 - AudioEndpointBuilder, CscService, EMDMgmt, hidserv, Netman, PcaSvc, SysMain, TabletInputService, TrkWks, UxSms, WdiSystemHost, WPDBusEnum, wudfsvc

Hittade på lite andra ställen att de va något med Update att göra, men jag har slagit av det helt nu, och ingen skillnad har blivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning syns inte vad som står i kodstycket i ditt tidigare inlägg om man kör IE7, därför bad jag dig skicka detta :) Verkar funka i Firefox...

Tyvärr så är det inte Windows Update som orsakar detta fenomen i Vista. De tjänsterna ingår i en annan svchost-process. Däremot är det allmänt känt att Sidpanelen kan orsaka att svchost.exe tar 100% cpu, kör du det och med vilka gadgets aktiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om du inte kan kolla med han/hon/dom som byggt datorn vad det är för moderkort har vi kört fast på bios-punkten, vilket iofs inte är säkert att det ens hjälper något men det kan vara värt att testa då ditt nuvarande BIOS är gammalt. Det kan hända att det finns ett nyare som är Vista-kompatibelt.

Annars vetetusen vad det kan vara som ställer till det, en idé kan vara att starta om i felsäkert läge och se om problemet uppstår även där. Om du kan dumpa en lista på alla program du har installerat så vore det kalas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...